Jako by to byla trať šitá jemu na míru. Sam Bird si totiž po sobotním triumfu připsal v New Yorku i druhé vítězství. A co víc, tento nepříliš vysoký borec nedal nikomu šanci ani v kvalifikaci a do závodu tak startoval rovnou z nejvýhodnější pozice. Tu sice hned v první zatáčce ztratil na úkor Felixe Rosenqvista, ale už v jedenáctém kole se před Švéda odvážně potopil v jedné z úzkých zatáček a vzal si zpět to, co mu náleželo. Tedy vedení v závodě.
Základním kamenem úspěchu ale byla již zmíněná kvalifikace. V té se Birdovi dařilo o něco lépe než v sobotu, ale nezaháleli ani soupeři. Složení závěrečné super pole bylo zkrátka nabité. Objevili se v něm dále oba vozy týmu Mahindra s piloty Nickem Heidfeldem a Felixem Rosenqvistem, Jean-Éric Vergne z týmu TECHEETAH a premiérově také Pierre Gasly, který v New Yorku nahrazoval Sébastiena Buemiho u Renaultu e.dams. Jenomže posledně jmenovaný společně s Heidfeldem drobně chybovali, a tak zvýšili šance Birda na zisk pole position. Nejblíže, a to na pouhých 37 tisícin sekundy, se mu přiblížil vítěz berlínského závodu Rosenqvist.
O dost hůře dopadl Alex Lynn, kolega Birda a vítěz sobotních rozřazovacích jízd. Ten se kvalifikoval až jako sedmnáctý a naděje na skvělý výsledek se tak pomalu rozplynuly. Nezazářil ani di Grassi, který se musel spokojit s devátou příčkou na startu.
Výsledková listina kvalifikace
Pozice | Jezdec | Tým | Čas na kolo (ztráta) |
---|---|---|---|
1. | S. Bird | DS Virgin Racing | 1:02.285 s |
2. | F. Rosenqvist | Mahindra Racing | + 0,037 s |
3. | J. Vergne | TECHEETAH | + 0,159 s |
4. | P. Gasly | Renault e.dams | + 0,912 s |
*5. | N. Heidfeld | Mahindra Racing | + 0,925 s |
6. | M. Engel | Venturi Formula E | 1:02,579 s |
7. | O. Turvey | NEXTEV NIO | 1:02,583 s |
8. | D. Abt | ABT Schaeffler Audi Sport | 1:02,688 s |
9. | L. Di Grassi | ABT Schaeffler Audi Sport | 1:02,720 s |
10. | T. Dillmann | Venturi Formula E | 1:02,807 s |
11. | R. Frijns | Andretti Formula E | 1:02,820 s |
12. | S. Sarrazin | TECHEETAH | 1:02,853 s |
13. | M. Evans | Panasonic Jaguar Racing | 1:02,868 s |
14. | J. D’Ambrosio | Faraday Future Dragon Racing | 1:02,900 s |
15. | N. Prost | Renault e.dams | 1:03,038 s |
16. | N. Piquet | NEXTEV NIO | 1:03,184 s |
17. | A. Lynn | DS Virgin Racing | 1:03,224 s |
18. | A. Da Costa | Andretti Formula E | 1:03,330 s |
19. | L. Duval | Faraday Future Dragon Racing | 1:03,547 s |
20. | A. Carroll | Panasonic Jaguar Racing | 1:03,594 s |
* Prvních pět jezdců se utkalo v tzv. super pole
V první zatáčce samotné ePrix bylo hodně těsno. V jednu chvíli ji dokonce ucpali jezdci ABT Schaeffler, kteří se téměř vzájemně vyřadili ze závodu. Daniel Abt pak navíc na chvíli zůstal stát na trati a vypadalo to, že ze závodu bude muset odstoupit. Jeho audi se sice záhy rozjelo, ale v pokročilejší fázi ePrix stejně odstoupil. K úhoně přišel i Vergne, do nějž zezadu narazil Engel a poškodil mu kryt zadního kola. Francouz navíc od maršálů dostal pokyn, že s takto poškozeným autem nelze pokračovat. Z třetího místa proto zamířil ke svým mechanikům, kteří mu plandající kryt doslova utrhli. Jenomže stejně jako Abt, i Vergne se propadl na samotný konec startovního pole.
Situace se po úvodních dramatech na chvíli ustálila, jenže klidné vody brzy znovu rozčísnul Maro Engel, který havaroval. V ten samý okamžik se v blízkosti bariéry ocitl i Evans, jenž probrzdil do jedné ze zatáček. Ačkoli vůz Evanse nevykazoval viditelné známky poškození, hlavu si v jeho případě postavila technika. Situace si navíc vyžádala režim virtuálního safety caru. Po restartu už přišel okamžik pro Birda, který to velmi drzým, ale zároveň čistým způsobem na Rosenqvista zkusil. Jeho pokus o předjetí vyšel a Brit si tak začal na čele závodu budovat náskok.
„Jaký víkend nejen pro mě, ale pro tým!“ zvolal Bird po úspěšném tažení New Yorkem. „Jak úžasné auto jsem tento víkend dostal! V kvalifikaci doslova létalo a v závodě skvěle nakládalo s energií. Klobouk dolů před týmem DS Virgin Racing za to, že mi dali k dispozici prozatím vůbec nejlepší auto. Pocity vítězství tu jsou nepopsatelné. Byl to víkend historického významu. Nejen pro Formuli E, ale pro motorsport jako takový. V New Yorku se nikdy předtím nezávodilo. Být proto prvním vítězem, navíc v prvním i druhé závodě, to je něco skutečně mimořádného.“
Sestřih druhé ePrix New Yorku
V polovině vyměřené délky ePrix se objevil problém u Rosenqvista s monitorováním energie na jeho voze. Tým zkusil dopředu vyslat Heidfelda, zda se náhodou jemu nepodaří Birda stáhnout. Pokus hezký, avšak marný. V závěru si proto oba jezdci týmu Mahindra prohodili své pozice nazpět. Navíc se zdálo, že oběma schází rychlost, neboť velmi hbitě se na oba dotáhl čtvrtý Pierre Gasly. V nájezdu do prostoru startu a cíle posledního kola se ještě Gasly pokusil o předjížděcí manévr, ale namísto toho si škrtnul o vůz Heidfelda, načež okusil tvrdost zdejších ochranných bariér. Cílovou pásku tak protínal vskutku netradičním způsobem.
Jako záskok za Buemiho se nicméně Gasly osvědčil, zvlášť při zvážení faktu, že za sebou v neděli udržel Lucase di Grassiho. Brazilec dokončil jako pátý v pořadí a z náskoku Švýcara ukrojil dalších deset bodů, přičemž stejná porce bodů mezi nimi zůstává i před posledním double-headerem, který se jede za dva týdny v Montrealu (v sázce bude 58 bodů). Hodně emocí pak vyvolávaly i boje ve středu pole. Za ty jim aplaudoval dav dvaceti tisíc fanoušků v ochozech, přičemž nejvýrazněji se o to zasadil Vergne. Ten se, navzdory neplánované zastávce v boxech, stihl prodrat až na konečné osmé místo.
Výsledková listina druhé ePrix New Yorku
Pozice | Jezdec | Tým | Počet kol (ztráta) |
---|---|---|---|
1. | S. Bird | DS Virgin Racing | 49 |
2. | F. Rosenqvist | Mahindra Racing | + 11,381 s |
3. | N. Heidfeld | Mahindra Racing | + 12,319 s |
4. | P. Gasly | Renault e.dams | + 12,355 s |
5. | L. di Grassi | ABT Schaeffler Audi Sport | + 23,451 s |
6. | N. Prost | Renault e.dams | + 30,470 s |
7. | T. Dillmann | Venturi Formula E | + 41,862 s |
8. | J. Vergne | TECHEETAH | + 52,292 s |
9. | R. Frijns | Andretti Formula E | + 1:00,475 s |
10. | J. D’Ambrosio | Faraday Future Dragon Racing | + 1:12,659 s |
11. | A. Carrol | Panasonic Jaguar Racing | + 1:41,134 s |
12. | S. Sarrazin | TECHEETAH | + 1 kolo |
13. | L. Duval | Faraday Future Dragon Racing | + 1 kolo |
14. | O. Turvey | NEXTEV NIO | + 1 kolo |
15. | A. Da Costa | Andretti Formula E | + 1 kolo |
16. | N. Piquet | NEXTEV NIO | + 3 kola |
17. | M. Engel | Venturi Formula E | nedokončil |
18. | A. Lynn | DS Virgin Racing | nedokončil |
19. | D. Abt | ABT Schaeffler Audi Sport | nedokončil |
20. | M. Evans | Panasonic Jaguar Racing | nedokončil |