Šampionát sériových „elektrik“ vydal pětiletý plán, přivítat chce nejen Teslu

Závody elektrických automobilů ze sériové produkce budou moci fanoušci sledovat od podzimu letošního roku. V souvislosti se zahájením šampionátu vydalo jeho vedení pětiletý plán.


Nově vznikající série elektrických vozů EPCS (Electric Production Car Series) si v něm klade za cíl především setrvat na mapě motorsportu minimálně po příštích pět let. První závod přitom fanoušci uvidí 4.listopadu ve španělském Jerezu. Následně po odjetí všech deseti klání úvodního ročníku chtějí promotéři šampionátu přilákat především nové automobilky. Jak známo, v premiérové sezóně se totiž proti sobě postaví 20 jezdců v totožném voze Tesla P100D o výkonu 585 kW.

V sezónách 2 a 3 pak vedení šampionátu plánuje otevřít vývoj některých součástí závodního vozu. Zejména těch týkající se samotné aerodynamiky nebo zavěšení. V roce 2021, který připadá na čtvrtou sezónu, už by měla být auta podobná prototypům LMP, čímž by se zároveň měla stát lehčími přibližně o 300 kg.

Sestávat přitom budou ze standardizovaných dílů včetně podvozku, kokpitu, brzdového systému nebo akumulátoru. Převodovka, karoserie a pohonné jednotky zůstanou k volnému vývoji. V již čtvrtém ročníku by tak vozy měly dosahovat výkonu 825 kW a maximálních rychlostí 380 km/h. Jak říká technický ředitel Electric GT Augustin Paya, šampionát to bude rychlý.

Čtěte také: PANUJÍ OBAVY O NEZAUJATÝ VÝVOJ NOVÉ GENERACE VOZŮ

Brusel žádá, aby 30 % produkce automobilek byly elektrické vozy