Samsung má plán jak ovládnout trh s autonomními vozy

Korejský gigant Samsung se investicí půl miliardy dolarů pouští do zcela nového odvětví. Na trh chce dodávat platformu, kterou budou automobilky využívat pro výrobu vlastních autonomních vozů.


Vládne trhu se smartphony, ale v současnosti sází půl miliardy dolarů do autonomních technologií. Korejská společnost Samsung se pouští do nového odvětví a i v něm chce mít hlavní slovo. Koneckonců i zde se nejspíše bude poměřovat s Applem. V roce 2017 Samsung ovládl celých 19 procent prodejů na trhu s mobilními telefony a v tomto srovnání vyhrál o 5 procent před svým sokem z Kalifornie. Jen pro představu, za hodinu zvládne největší výrobce telefonů na světě vyprodukovat neuvěřitelných 44 tisíc zařízení.

Místa kam růst už není mnoho. I proto není příliš překvapivou informací, že se Samsung snaží objevovat nové uplatnění. Nicméně nové vody prozkoumává poněkud v tichosti. Teprve nyní vyšlo najevo, že se firma pouští do vývoje autonomních technologií, do kterého již investovala zhruba půl miliardy dolarů. Strategická základna se přitom nenachází daleko od konkurence – tedy v Silicon Valley.

Spolu s tím je již nyní zřejmé, že Samsung neplánuje výrobu vlastních modelů jako například zmiňovaný Apple. Namísto toho se máme dočkat software spolu s hardware, souhrnně nazývaného Drvline, který bude distribuován zájemcům z řad automobilek usilujících o výrobu vlastních autonomních vozidel. Pro tyto účely korejská firma v posledních dvou letech ze svých řad vyčlenila na tisíc inženýrů.

Čtěte také: MERCEDES SKRZE HWA VSTUPUJE DO FORMULE E UŽ PŘÍŠTÍ SEZÓNU

Myšlenka je přitom taková, že automobilky si platformu Samsungu budou moci variabilně přizpůsobit dle svých požadavků nebo dokonce sami dále vyvíjet. Například hardware skládající se ze základní desky bude schopen s vozidlem komunikovat společně s dvěma procesory Samsungu. Tento balík pak bude možné dovybavit i dalšími moduly partnerských firem, což nadále bude zvyšovat kredit platformy.

„Automobily se stávají mobilními zařízením. Jsou to mobilní telefony na čtyřech kolech. V kontextu autonomní jízdy musí být tyto vozy navrženy tak, aby byly bezpečné. Musí se začít od úplných základů. Je to velmi podobné problémům, které jsme řešili s mobilními telefony,“ uvádí Dave Anderson, ředitel technologické centra.

Vláda už jednala s BMW ohledně testovacího centra autonomního řízení na Sokolovsku