Sébastien Loeb: Je trochu šílené, že jsme vyhráli až poslední závod Extreme E

Sébastien Loeb má za sebou první sezonu Extreme E. S týmem X44 se devítinásobný šampion WRC bodově srovnal s vítězi týmového poháru – Rosberg X Racing. Přestože se týmu Lewise Hamiltona dařilo pravidelně vyhrávat kvalifikace, v závodech na vítězství Loeb s kolegyní Cristinou Gutierrez čekal až do poslední X Prix.

V “Jurském parku” už vše ale vycházelo podle plánu, protože po zisku prvního místa v kvalifikaci přibylo i první vítězství.

„Byl to neuvěřitelný pocit konečně skončit na nejvyšším stupníku vítězů v Extreme E. Byli jsme celý rok nejrychlejší tým v kvalifikaci, takže vyhrát až tady je trochu šílené, ale jsme rádi, že máme trofej doma. Je to dobrý signál toho, co můžeme čekat příští rok,” říká Loeb exkluzivně pro formulee.cz

I když se stáj potýkala s problémy, tak šance na titul žila až do posledního víkendu. Výsledkem bylo, že RXR a X44 získali po 155 bodech. Bodovou rovnost rozsekl počet vítězství, kterých měl Rosbergův tým více.

„Samozřejmě je těžké na to myslet. Mít o jeden bod více, tak jsme vyhráli trofej my, ale Rosberg X Racing je dobrý tým, a závodili letos velmi dobře. Ne vždy měli stejné problémy s vozem jako my, ale Molly a Johan jsou velmi dobří jezdci. Souboj proti nim jsem si užil. Doufejme, že dokážeme vyřešit nějaké problémy s vozy, ale jinak se těším, až s nimi budeme příští rok opět bojovat.”

Francouz už se chystá také na Rally Dakar, kde startuje v posledních letech. Extreme E připomíná spíše rychlostní speciálku, ale off-roadová SUV jsou zde také.

„Myslím si, že nejtěžší na tom pro mě je, že se liší terén závod od závodu. Trať Jurassic X Prix byla hodně blátivá. Během procházení trati první den jsem málem ztratil jednu botu!

Naopak v Desert X Prix bylo mnoho písku, neviděli jste nic, dokud jste nebyli ve vedení. Sardinie byla kamenitá, plná buší a stromů. Takže prostě všude, kde jsme byli, jsme museli hledat odlišnou cestu, jak jet.

Udělal jsem co jsem mohl pro to, abych poznal trať, než jsme začali závodit. Poté jsem ještě mluvil s týmem přes vysílačku, takže mě mohli informovat o všem, co jsem potřeboval,” pokračuje Loeb.

Stále velmi aktivní závodník je také na slovo vzatý, co se týče porovnání dvou náročných a jedinečných disciplín na šotolině.

„Mít ve voze více času je vždy dobré pro přípravu. Extreme E a Rally Dakar si nejsou příliš blízké, co se týče délky závodu, nebo druhu auta. Ale mít velkou konkurenci, a učit se, kdy můžete tlačit na vůz, kdy se držet zpátky, myslet strategicky, to jsou věci, které můžete využít v každém závodě.

Legenda soutěžních speciálů rally si vyzkoušela kromě šotoliny i okruhové závody. Francouzský pilot za svou kariéru startoval i s vozy kategorie GT3 nebo WTCC. Přesto se vrátil k zpátky k tomu, co nejvíce miluje. V lednu pojede s Fordem Pumou WRC Rally Monte Carlo.

„Myslím si, že každý závod je odlišným typem výzvy. Možná bych řekl, že Dakar pro mě byl zatím tou největší výzvou, protože jsme měli hodně problémů. Ale je to těžké srovnat s Extreme E či Rallycrossem, kde máte krátké závody, nebo s WRC, kde je zase více závodů během roku.”