Šéf Audi o Mercedesu a Porsche: Je to trochu jako Bundesliga

V úterý byl oficiálně zahájený předsezónními testy šestý ročník formule E, jehož startovní rošt se bude nově skládat z velkého německého kvarteta. Poměřovat síly s Audi a BMW bude totiž také Mercedes a Porsche, což je poprvé v historii motorsportu, kdy proti sobě tyto čtyři značky nastoupí.

“Dokud budou za námi, budeme šťastní,” reagoval šéf Audi Allan McNish na otázku ohledně svých konkurentů z Německa v rámci mediálního dne na okruhu Ricarda Torma. “Skutečnost je taková, že jsme tu všichni kvůli tomu, abychom proti sobě závodili. Chceme silnou konkurenci. Mercedes a Porsche tomu dodají vyšší hodnotu.”

Nicméně nesmí se zapomínat i na ostatní týmy, neboť právě mezi nimi se nacházejí úřadující šampioni. Řeč je o čínské stáji DS Techeetah, jenž získal titul jak mezi týmy, tak s Jean-Érikem Vergnem také mezi jezdci. Momentální podobu startovního roštu přirovnal k německé nejvyšší fotbalové lize.

“Je to trochu jako Bundesliga. Pro nás je to důležité, ale myslím, že realita je taková, že s ostatními týmy jsme stejní konkurenti jako mezi sebou (BMW, Audi, Mercedes a Porsche). Pro šampionát je to dobré a potvrzuje to to, že rozhodutí, které jsme učinili, bylo správné,” řekl McNish, jehož slova přinesl portál e-formel.de. “Zejména pak vzhledem k budoucí elektrifikaci. Celou záležitost podpoří to, že se toho všichni zúčastníme – i když může vyhrát jen jeden. Ale samozřejmě toho chtějí dosáhnout i ostatní týmy.”

Šéf Mercedesu James: Vůbec poprvé proti sobě nastoupí čtyři přední německé značky

Nový motor je spíše evolucí než revolucí

V útrobách Audi e-tron FE06 je uložený vylepšený agregát, jehož koncept zůstal identický s tím loňským: “Díváte se jen na detaily. Minulý rok došlo díky novým autům k několika velkým změnám: téměř dvojnásobná kapacita baterie, díky níž už není nutná výměna auta, k tomu ještě útočný mód, který byl zaveden jako nový strategický element. Nyní tomu rozumíme lépe. Z našeho pohledu jsme pracovali na mnoha detailech, stejně jako všechni ostatní: na hmotnosti a tedy i na jejím rozdělení a softwaru.

Dívali jsme se na oblasti, v nichž jsme byli minulý rok konkureneschopní, a na některé tratě, na kterých jsme nebyli tak úspěšní. Zlepšili jsme se, ale dokud nepřijedeme na závod, tak to nemohu říci s jistotou, neboť konečným důkazem jsou výsledky,” zdůrazňuje McNish pro portál e-racing.net a zároveň připouští, že když lze vylepšit jednu oblast, pak to jde pochopitelně i v ostatních.

Nová pravidla se Audi zamlouvají

Počínaje pátou sezonou bylo zavedeno nové odměřování délky závodu: namísto pevně stanoveného počtu kol byla délka nastavena na 45 minut plus jedno kolo, kvůli čemuž již neměla efektivita motoru klíčovou roli. McNish si novinky pochvaluje: “Změny, které nastaly v případě fáze safety caru, kde bude energie redukovaná, se nám zajisté zamlouvají.”

Devětatřicetiletý Brit si je vědom toho, že nebudou mít na růžích ustláno, neboť to bude extrémně vyrovnané. “Se ztrátou desetiny sekundy jste byli v uplynulých dvou letech stále ve druhé řadě. V nadcházející sezoně skončíte ve čtvrté nebo páté řadě. Nicméně pro všechny to bude stejné. To se postará o to, že budete pokaždé nuceni podat co nejlepší výkon.”

Stáj z Ingolstadtu bude i v šesté sezoně reprezentovat dvojice Daniel Abt – Lucas di Grassi. Co vedení týmu přesvědčilo si je ponechat? “Myslím, že Audi bylo vždycky konstatní, co se jezdců týká. Když se ohlédnu za svojí kairérou, tak jsme v LeMans vždycky měli nejdelší šňůru se stejnými jezdci. Bylo to s Tomem Kristensenem, Dindem Capellou a se mnou a později pak s Marcelem Fässlerem, Andém Lottererem a Benoitem Treluyerem. Benoit je i dnes v našem programu formule E, proto si myslím, že konzistence je důležitá.”

“Když se podíváte na statistiku, tak jsme získali více vítězství a bodů než všechny ostatní týmy v seriálu. A jezdci jsou toho důležitou součástí. Proto je logické vsadit na kontinuitu. Lucas titul už vyhrál, Daniel jej chce za každou cenu vyhrát, a s jeho výkony ze čtvrté a páté sezony toho může dosánout.”