Šéf Ferrari slibuje fantastické elektromobily

Svět neskončil, když Ferrari loni představilo SUV Purosangue a jsme si docela jisti, že apokalypsa nezničí Zemi v roce 2025, kdy Maranello odhalí svůj první elektromobil. Po hybridu LaFerrari a plug-in hybridech SF90 Stradale/Spider a 296 GTB/GTS se Vzpínající se kůň chystá zbavit se spalovacího motoru pro elektromobil. Generální ředitel společnosti řekl Automotive News, že dodávky zákazníkům budou zahájeny v roce 2026.

Na otázku, v čem se bude Ferrari s nulovými emisemi lišit od současného množství elektromobilů, Benedetto Vigna řekl, že to bude emocionální vůz schopný poskytnout „jedinečný zážitek z jízdy“. Třiapadesátiletý manažer tvrdil, že funkční auta, jako jsou Tesla, jsou jednoduše pro jízdu z bodu A do bodu B. Dále řekl, že majitelé takových vozidel se nestarají o značku a zajímají se pouze o cestování z jednoho bodu do další.

Ferrari of EVs bude stejně vzrušující jako model ICE, podle generálního ředitele italské značky.

„Řídičské vzrušení je kombinací faktorů: podélné zrychlení, příčné zrychlení, zvuk, řazení a brzdění. To se nemění. pokud je hnací ústrojí elektrické.”

Přestože Teslu nevidí jako nic jiného než funkční auta, generální ředitel Ferrari věří, že společnost Elona Muska pomohla přimět výrobce automobilů k urychlení vývoje EV. Před Teslou se v souvislosti s elektrifikací „děly věci příliš pomalu“, ale „budíček“ otřásl vývojem v automobilovém průmyslu a odstartoval elektrickou revoluci.

Když už mluvíme o přechodu na elektrickou třídu, Ferrari již dříve uvedlo, že 55 procent modelů bude do roku 2026 hybridních, zatímco pět procent se vyvaruje ICE. V důsledku toho to znamená, že pouze 40 procent si za tři roky zachová čisté nastavení ICE. Do konce desetiletí budou pouze benzinové modely představovat pouhých 20 procent, 40 procent hybridy a 40 procent elektromobily. Srdcem hybridů a elektromobilů budou elektromotory vyvinuté a vyrobené vlastními silami.

Mezitím má Ferrari plné ruce práce s Purosangue. Benedetto Vigna s potěšením oznamuje, že dům z Maranella vyplnil knihu objednávek čtyřikrát rychleji, než se očekávalo. Přesto se společnost drží svého původního plánu a ponechává vysokozdvižný model V12 omezený na 20 procent roční produkce firmy. Přestože je teprve únor 2023, společnost již obdržela objednávky, které budou doručeny až později v roce 2024.

Už rok 2022 byl rekordní z hlediska prodejů pro Ferrari s 13 221 vozy a se zahájením dodávek Purosangue vypadá rok 2023 ještě lépe. Letos budou odhaleny ne méně než čtyři nové modely, přičemž dva z nich budou pravděpodobně římský kabriolet a nástupce 812.