Šéf Mercedesu James: Vůbec poprvé proti sobě nastoupí čtyři přední německé značky

Startovní rošt pro příští sezonu je pořádně “nabušený”, a to nejen co se týká jezdců, nýbrž také týmů, neboť poprvé budou startovat stáje Porsche a Mercedes. Ne nadarmo je stále rostoucí seriál elektrických formulí označován za “nejnáročnější šampionát na světě”.

Nicméně Mercedes na rozdíl od Porsche již nějaké zkušenosti vloni prostřednictvím “předskokana” HWA nasbíral. Rovněž budou profitovat z toho, že s nimi bude pokračovat Stoffel Vandoorne, po jehož boku bude závodit nováček Nyck de Vries.

“Nesmíme podceňovat to, co HWA minulou sezonu dokázalo. Měli náročný rok, ale i přesto dali dohromady úspěšný a konkurenceschopný tým. Od HWA jsme se toho spoustu naučili a můžeme profitovat z jejich nasbíraných zkušeností,” ohlíží se za vyvedenou premiéru a zároveň i derniéru HWA šéf Stříbrných šípů Ian James v rozhovoru s kolegy z e-formel.de. “Tato série funguje zcela odlišně než ostatní motoristické série. HWA bylo zákaznickým týmem. My vstupujeme do šesté sezony s továrním vozem. Auto můžeme dále vyvíjet sami, což je zcela odlišná perspektiva než předtím.”

Za úspěšným uplynulým ročníkem bez pochyby stojí také šéf HWA Ulrich Fritz, který má v motorsportu bohatou minulost a ani v nadcházející sezoně na něj nezanevřou a v paddocku jej určitě spatříme.

Díky německému kvartetu zažije formule E velký boom

Vyjma již zajetých továrních stájí jako je Audi a BMW bude šampionát bohatší o Porsche a Mercedes, což popularitě série rozhodně přispěje.

“Je to opravdu fenomenální. Je to ukázkou toho, jak velký zájem o sérii aktuálně je. Vůbec poprvé se stane, že bude soutěž se čtyřmi velkými německými značkami. Na konci dne chceme stejně porazit každého soupeře. Díky tomu se zvýší mediální zájem, což je jen ku prospěchu série,” uvedl James.

Mercedes odhalil první elektrický Stříbrný šíp a jezdeckou sestavu pro 6. sezonu

Kdo měl rozhodující slovo ve výběru jezdeckého složení?

Mercedes měl poměrně dlouhý seznam kandidátů, nakonec angažovali Vandoorna a pilota formule 2 Nycka de Vriese. “Jako tým se porozhlížíme po všech možnostech, které se nabízí jak v rámci startovního pole ve formuli E, tak i mimo ni. Měl jsem to štěstí, že jsem měl k dispozici zkušenosti Franceska (Chiochcetti, provozní šéf HWA; pozn. red.), k tomu Tonyho Rosse, našeho hlavního závodního inženýra, a samozřejmě Tota Wolffa,” pochvaluje si 42letý Brit, jenž je s volbou nadmíru spokojený.

Proč se ale rozhodli pro de Vriese na úkor Edoarda Mortary, který má s Venturi na kontě už jeden triumf? “Bylo to velmi těžké rozhodnutí. Dívali jsme se na různé možné aspekty. Charakter pilotů je enormně důležitý. A Nyck podává momentálně ve formuli 2 opravdu dobré výkony. Když se podíváte na jeho kariéru, zjistíte, že kromě toho se velmi rychle učí. To je ve formuli E velmi důležitý faktor,” vysvětluje James.