Škatulata hýbejte se aneb Co se událo na trhu s jezdci během koronavirové pauzy

Kvůli koronavirové pandemii došlo na trhu s jezdci k obrovskému zemětřesení, přičemž několik jezdců přišlo o svá místa a v Berlíně si někteří odbudou svůj debut. V našem přehledu se podíváme, co všechno se událo.


Audi: Abt doplatil na žertík, vytěžil z toho Rast

Hlavním původcem onoho zemětřesení je Audi, potažmo Daniel Abt. Německý závodník už měl nahnutou budoucnost u stáje z Ingolstadtu mnohokrát, ovšem doposud s ním pokaždé prodloužili. Přispěl k tomu nejspíše i fakt, že se jedná o syna bývalého šéfa stáje Hanse-Jürgena Abta.

Na začátku března byla sezona formule E přerušena, avšak závodilo se nadále, i když pouze  virtuálně. Vedeni šampionátu rozjelo virtuální charitativní mistrovství pod názvem “Race at Home Challenge”, jehož se účastnili všichni reální závodníci. Paralelně s ním běžela také soutěž profesionálních simracerů “Challenger. A právě jeden z virtuálních jezdců, Rakušan Lorenz Hörzing se domluvil s Abtem, že jej “nahradí” v Race at Home Challenge. Ačkoliv měl Němec v plánu následně žertík zveřejnit na svůj YouTube kanál, tak ještě dřív na něj doplatil, když ho Audi suspendovalo.

Je vyhazov Abta z týmu kvůli podvodu ve virtuálním závodě pouze “úhybným manévrem”?

Mohlo se to jevit jako záminka ze strany Audi, jak se “elegantně” zbavit rodáka z Kemptenu a uvolnit tím místo pro jezdce ze svého kádru z DTM. A za pár dní na to opravdu stáj oznámila, že Abta v Berlíně nahradí úřadující šampion René Rast.

Mahindra: Wehrleinova podpásovka, návrat Lynna

Ovšem co šokovalo nejen fanoušky, ale i samotný tým, byl nečekaný konec Pascala Wehrleina. Byť nebyl jeho přechod k Porsche v následující sezoně tajemstvím, nikdo ale nečekal, že nenastoupí už ani ve finálních šesti závodech na bývalém letišti Tempelhof.

Na začátku června na svém instagramu napsal: “Počínaje dneškem už nejsem součástí týmu Mahindra. Mým cílem bylo ukončit sezonu, ale aktuální situace to neumožňuje. Ještě toho o své budoucnosti nechci příliš říci, ale budu vás informovat. Děkuji všem za vaši podporu a brzy na viděnou na trati.”

Na konci měsíce pak Indové odhalili Wehrleinova nástupce, jímž je Alexander Lynn, který dříve reprezentoval barvy týmů Virgin a Jaguar. Nicméně smlouvu má pouze do konce této sezony.

Wehrlein s okamžitou platností končí! V 7. sezoně zamíří do Porsche

NIO: Čching-Chua nemůže vycestovat, nové útočiště pro Abta

Abt se přeci jenom objeví na startovním roštu v berlínském sixpacku. Převezme vůz Ma Čching-Chui, který kvůli nařízením proti šíření COVID-19 nemůže do Berlína přijet.

NIO však mělo na užším seznamu pro záskok za Číňana také Nelsona Piqueta a svého bývalého jezdce Toma Dillmanna. Tým se nakonec vydal pravděpodobně tou nejlogičtější cestou a povolal do služby právě Abta, který přinese do týmu nemalou dávku zkušeností.

Dragon: Hartley se zaměří na WEC, příležitost pro nováčka z Brazílie

Brendon Hartley po pouhých pěti závodech musel vyklidit útočné pole. Ale není divu, neboť “Kiwi” podával oproti svému týmovému kolegovi Niku Müllerovi poměrně nevýrazné výkony. Nahradí jej člen juniorky Red Bullu, Sergio Sette Camara, jenž momentálně závodí v japonské Super Formuli. Ovšem jako u výše zmíněných není jasné, zda bude s týmem i v následující sezoně.

Šok pro Hartleye: Po pouhých pěti závodech končí!

První potvrzení jezdeckých sestav pro sezonu 2020/21: Bird po šesti letech odchází od Virginu, přichází superrychlý Cassidy

Co také přišlo prakticky jako blesk z čistého nebe bylo oznámení Sama Birda, který bude počínaje 7. sezonou závodit pro Jaguar, kde bude týmovým kolegou Mitche Evanse.

Britovu sedačku ve Virginu obsadí superrychlý talent Nick Cassidy. Novozélanďan sklízí momentálně úspěchy v asijských šampionátech, přičemž se mu daří jak ve sportovních speciálech tak i v monopostech.

Nováček Cassidy: Formule E má jednu z absolutně nejlepších startovních listin