Škoda plánuje představit až deset modelů na elektrický pohon

I když se to na první pohled nezdá, po naší planetě jezdí už přes sedm milionů vozů čistě na elektrický pohon. V Česku se jich přitom momentálně nachází kolem třech tisíc.

Elektromobily jsou podle mnoha odborníků budoucností automobilového průmyslu. Volkswagen začal razit poměrně jasnou cestu vpřed, když z motorsportu stáhl všechny vozidla se spalovacím motorem.

Automobilky k produkci elektromobilů nutí především zpřísňující se požadavky na emise CO2. Požadavky jsou tak vysoké, že klasické automobily už těmto podmínkám ztěží stačí. Co se týče zájmu v Evropě, tak v naší zemi se momentálně trochu zaostává. Důvodem je pravděpodobně vysoká cena nových vozů a málo nabíjecích stanic. Dalším problémem je nízký dojezd a malá životnost samotné baterie, která vozy pohání.

V současnosti nejlevnějším elektromobilem na našem území je Škoda Citigoe iV, která začíná na ceně kolem 480 tisíc korun. Pochopitelně je to za malý vůz hodně peněz, ale kvůli malému zájmu o elektromobily zatím cena může být jen obtížně nižší. Navíc se Citigoe iV nevyrábí u nás, ale v Bratislavě.

Podle mladoboleslavské automobilky bychom měli vidět do roku 2022 až třicet nových modelů. Přibližně deset z nich by pak mělo být čistě na elektrický pohon. Jedním z plánů je i prezentace vozu SUV Škoda Enyaq iV.

Hyundai by pak měl být první automobilkou, která bude vyrábět velkosériově elektrické vozy v České republice. Kona Electric je městský crossover, který vychází z verze s klasickým spalovacím motorem. V Nošovicích by se mělo letos vyrobit odhadem kolem třiceti tisíc vozů.