I když se to na první pohled nezdá, po naší planetě jezdí už přes sedm milionů vozů čistě na elektrický pohon. V Česku se jich přitom momentálně nachází kolem třech tisíc.
Elektromobily jsou podle mnoha odborníků budoucností automobilového průmyslu. Volkswagen začal razit poměrně jasnou cestu vpřed, když z motorsportu stáhl všechny vozidla se spalovacím motorem.
Automobilky k produkci elektromobilů nutí především zpřísňující se požadavky na emise CO2. Požadavky jsou tak vysoké, že klasické automobily už těmto podmínkám ztěží stačí. Co se týče zájmu v Evropě, tak v naší zemi se momentálně trochu zaostává. Důvodem je pravděpodobně vysoká cena nových vozů a málo nabíjecích stanic. Dalším problémem je nízký dojezd a malá životnost samotné baterie, která vozy pohání.
⚡ ŠKODA's first fully #electriccar has arrived in our Citygate #ŠKODA #Watford showroom. Looks can be deceiving as the compact #CITIGOe actually has 923 litres of boot space with the rear seats folded and its 61kW electric motor produces an impressive range of up to 170 miles ⚡ pic.twitter.com/gPnA5ppSf9
— Citygate Automotive (@CitygateCars) March 10, 2020
V současnosti nejlevnějším elektromobilem na našem území je Škoda Citigoe iV, která začíná na ceně kolem 480 tisíc korun. Pochopitelně je to za malý vůz hodně peněz, ale kvůli malému zájmu o elektromobily zatím cena může být jen obtížně nižší. Navíc se Citigoe iV nevyrábí u nás, ale v Bratislavě.
Podle mladoboleslavské automobilky bychom měli vidět do roku 2022 až třicet nových modelů. Přibližně deset z nich by pak mělo být čistě na elektrický pohon. Jedním z plánů je i prezentace vozu SUV Škoda Enyaq iV.
Hyundai by pak měl být první automobilkou, která bude vyrábět velkosériově elektrické vozy v České republice. Kona Electric je městský crossover, který vychází z verze s klasickým spalovacím motorem. V Nošovicích by se mělo letos vyrobit odhadem kolem třiceti tisíc vozů.