Smolný den BMW “završil” Günther poraněným zápěstím

Německý závodník měl v neděli poměrně tvrdou havárii, po které okamžitě navštívil zdravotní středisko, jelikož si stěžoval na bolesti zápěstí.

Maximilianu Günterovi se v neděli nepodařilo navázat na triumf z předchozího dne, kdy dokázal porazit jinak dominantní DS Techeetah. Do nedělní ePrix odstartoval až z 21. místa a závod pro něj skončil prakticky hned po startu. V první zatáčce úvodního kola nedobrzil a narazil zezadu do značně pomalejšího vozu NIO a očesal si svoje BMW. Při kolizi přišel o levý blatník a došlo také k poškození zavěšení, kvůli čemuž musel předčasně odstoupit.

Nejenže byl za tento incident potrestán odsunem tří míst na startu středeční ePrix, ale také se tím připravil o možnost bojovat o titul, nebo minimálně o druhé místo.

Bezprostředně po nehodě si stěžoval na bolest zápěstí, načež navštívil zdravotní středisko. Nebyl přítomen ani na tiskové konferenci.

“Hned v první zatáčce trefil Günther záď vozu Olivera Turveyho, načež musel závod ukončit. Při kolizi utrpěl zranění zápěstí a nechal si to vyšetřit,” stojí v prohlášení BMW. Stáj však neuveřejnila o jak vážné zranění se jedná a zda bude Gütnher schopen se zúčastnit závěrečného double headeru.

BMW v neděli bez bodu, Bavorákům chyběla rychlost

Přestože bylo i v sobotu BMW relativně neviditelné, tak nakonec skončily oba jeho vozy na bodech. Ovšem v neděli byli opět v zemi nikoho. Tím lepším byl tentokrát Alexander Sims, který v kvalifikaci zajel 16. nejrychlejší čas a během ePrix si polepšil o tři místa.

“Byl to náročný den. V tréninku jsem měl problém s brzdami a nebyl jsem schopen zajet reprezentativní kola. Což znamenalo, že jsem šel do kvalifikace bez optimální přípravy. Přestože se zdálo mé kolo za daných okolností dobré, 16. místo mě zklamalo. Pak v závodě jsem neměl potřebnou rychlost na to, probojovávat se polem vpřed. Celkově musíme pochopit, proč jsme nebyli schopni ukázat co, čeho jsme dosáhli dříve (v sobotu). Máme na to stále dva závody. Máme dobrý tým a já dám všechno do toho, abych zakončil sezonu vysoko,” zrekapituloval Sims, jemuž patří v Šampionátu jezdců průběžné 11. místo s 49 body na kontě.

24 hodin a všechno je jinak

Ve formuli E nikdy není nic jistého, a to včetně rozložení sil týmů v jednotlivých závodech, což ukazují výsledky tréninků a kvalifikací, ve kterých jsou jezdci zpravidla zařazeni ve velmi těsném sledu. A jestliže se jedou dva závody po sobě, tak i když v jednom můžete mít převahu, tak v tom druhým vás může potkat přesný opak, na což naráží i šéf stáje Roger Griffiths: ” Jak se věci změní během 24. hodin. Všichni jsme po včerejším vítězství v rauši, avšak dnešek je obrovským zklamáním. Především kvůli nehodě Maximiliana Günthera. Předtím nebyl schopen navázat v kvalifikaci na dobré tempo z tréninku, ve kterém skončil druhý.”

Nicméně trápil se i Sims ve druhém BMW, jenž zkrátka neměl rychlost na to, aby si nějak výrazně vyšlápl na soupeře před ním.

“Alexander Sims nebyl schopen najít rytmus po celý zbytek dne a  v závodě měl problémy dostat se ze středu pole. Nyní máme dva dny volna. Ty využijeme k opravě Maximilianova auta a k pochopení toho, jak jsme jeden den dokázali vyhrát a další den jsme neměli rychlost na vedoucí pozice,” uzavřel Griffiths.