“Solární” Hyundai Sonata Hybrid slibuje až 1300 km ročně zdarma

Společnost Hyundai představila model Sonata Hybrid, vybavený inovativní technologií ASC (Active Shift Control) a střešními solárními panely.

Střešní systém solárních panelů společnosti Hyundai slaví v modelu Sonata Hybrid svůj debut. Systém nabíjí akumulátory, čímž prodlužuje dojezd a zároveň zabraňuje nežádoucímu vybíjení akumulátorů. Za předpokladu 6 hodin nabíjení denně prodlouží střešní solární panely dojezd o 1300 km ročně.

Hyundai také jako první na světě využívá technologii ASC, která zvyšuje jízdní dynamiku a hospodárnost vozidla.

ASC zahrnuje software s novou řídicí logikou pro řídicí jednotku hybridní soustavy. Její funkce spočívá ve vyrovnávání otáček spalovacího motoru a převodovky prostřednictvím elektromotoru. Tím se podařilo zkrátit dobu řazení o 30 %.

ASC prostřednictvím této synchronizace nejenže zlepšuje akceleraci a hospodárnost vozidla, ale také prodlužuje životnost převodovky, protože během řazení minimalizuje tření.

Hybridní verze modelu Sonata je vybavena zážehovým motorem Smartstream G2.0 GDi HEV a 6stupňovou hybridní převodovkou. Spalovací motor poskytuje nejvyšší výkon 112 kW (152 k) a maximální točivý moment 188 Nm. Elektromotor dosahuje nejvyššího výkonu 38 kW a maximálního točivého momentu 205 Nm. Celkový nejvyšší výkon hybridní soustavy je 143 kW (195 k). Sonata Hybrid se může pochlubit kombinovanou spotřebou paliva 5,0 l/100 km.

Asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu

Sonata je vybavena asistentem pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist), který dokáže detekovat chodce. Tato vyspělá funkce aktivní bezpečnosti upozorňuje řidiče na nouzové situace a v případě potřeby autonomně brzdí. FCA používá radarový senzor na přídi a přední kameru. Činnost systému probíhá ve třech fázích. V prvním kroku je řidič upozorněn vizuálně a akusticky na hrozící kolizi. Po vyhodnocení vážnosti situace může systém aktivovat brzdovou soustavu a postupně zvyšovat brzdný účinek, aby se kolizi zabránilo, nebo byly alespoň minimalizovány škody, pokud je kolize neodvratitelná. Systém se aktivuje, jakmile senzory zaznamenají vozidlo, chodce nebo cyklistu vpředu.

Asistent řízení v jízdním pruhu

Asistent řízení v jízdním pruhu LFA (Lane Follow Assist) automatickými zásahy do řízení udržuje vozidlo uprostřed jízdního pruhu. LFA poskytuje tuto funkci v rozsahu provozních rychlostí od 0 do 145 kilometrů za hodinu na dálnici i ve městě.