Sony a Honda by společně mohly vytvořit novou automobilku

Honda a Sony by se mohly dohodnout na vytvoření nové společnosti, která by začala vyrábět elektrická vozidla, a chtějí to udělat rychle, mít je venku do poloviny dekády. Spojí schopnosti výroby automobilů Honda s kamerami, obrazovkami a technologiemi s vlastním řízením od technologického giganta Sony, aby vytvořily to, o čem obě společnosti doufají, že budou konkurenceschopná elektrická vozidla, která se budou prodávat pod (novou) samostatnou značkou.

Klíčem k tomuto partnerství je také zábavní a herní stránka podnikání společnosti Sony, která bude jistě integrována do těchto budoucích produktů jako důležitá součást, protože by se prodávaly jako vozidla schopná řídit samy bez dozoru. Den, kdy si budete moci zahrát Gran Turismo přímo z infotainmentu automobilu, nemusí být daleko, zvláště s nedávným uvedením PS Now.

A poté, co v březnu letošního roku obě společnosti oznámily, že chtějí prohloubit vazby, nyní říkají, že jdou ještě dále, ačkoli dohoda o společném podniku ještě nebyla podepsána a datum jejího podpisu nebylo stanoveno.

Sdíleli jsme názor, že je z dlouhodobého hlediska lepší společný podnik osamostatnit, než jej podřizovat Sony nebo Hondě.

Zní to, jako by obě společnosti byly blízko dokončení dohody, ale zároveň to zcela zjevně není hotovo. Ale jednání jsou rozhodně velmi pokročilá a zní to, jako by vypracovávali konečnou podobu dohody, kterou budou oba souhlasit s podpisem, než to zveřejní a společný podnik zveřejní.

Sony oznámilo své automobilové ambice prototypem Vision S 01, který postavila Magna Steyr v Rakousku. Poté společnost odhalila další prototyp, tentokrát SUV verze toho prvního, čímž naznačila, že to s výrobou aut myslí vážně, ačkoli to tehdy popřela, i když její činy říkaly něco jiného.

Není jasné, zda vozy společného podniku Honda-Sony budou dva výše uvedené modely, ale dávalo by to smysl vzhledem k tomu, že se již jedná o funkční, plně zkonstruovaná vozidla navržená a vyrobená společností s rozsáhlými zkušenostmi s výrobou automobilů. Pokud by však Honda převzala vládu nad výrobou společného podniku, převzala by také odpovědnost za konstrukci produktů tak, aby co nejlépe odpovídaly jejím výrobním principům, takže zcela nová vozidla by stále mohla být navržena včas, aby mohla být uvedena na trh do roku 2025.

Toto neobvyklé partnerství mezi Sony a Hondou jen potvrzuje to, co generální ředitel Fordu Jim Farley nedávno řekl, že si myslí, že se děje v automobilovém průmyslu. Domnívá se, že automobilky projdou v nepříliš vzdálené budoucnosti výraznými změnami, a aby přežily, budou se muset spojit nebo dokonce sloučit s firmami, které byly mimo automobilovou sféru – dalším příkladem je navrhované partnerství Stellantis a Foxconn.