Stát se zákaznickým týmem bylo správné rozhodnutí, je přesvědčená Wolffová

V motorsportu se nestává, aby se tým dobrovolně vzdal statutu továrního týmu, protože to značí prestiž a pro piloty je to nejvyšší meta, kterou mohou v dané sérii dosáhnout. Přesto Venturi se k tomuto kroku uchýlilo a stalo se zákaznickým týmem Mercedesu.

Nicméně je to logické, neboť manželka Tota Wolffa, šéfa stáje Mercedes F1, Susie je šéfkou právě monacké stáje a Mercedes vstupuje do formule E coby tovární stáj. “V páté sezoně jsme viděli, že zákaznické týmy mají možnost závodit vpředu a pro nás jako menší tým je to vzhledem k výkonosti naprosto správné rozhodnutí,” je přesvědčená Wolffová, jejíž slova přinesl porátl e-racing365.com. “To znamená, že snad budeme mít silný balík a budeme pracovat na jeho optimalizaci.”

Mercedes ale sbíral zkušenosti již v uplynulé sezoně skrze předskokana HWA Racelab. Prezident Venturi Gildo Pastor potvrdil, že se jedná se Stříbrnými šípy o dlouhodobou spolupráci.

“Nikdo nemůže pochybovat o rychlosti našich jezdců.”

Šestatřicetiletá rodačka z Obanu věří, že konstatní výsledky Venturi z předchozích sezon přinesou kýžené ovoce. “Vždy bylo naší silnou stránkou, že jsme měli silné jezdecké složení,” vychvalujie své svěřence Felipeho Massu a Edoarda Motraru.

“Pro Felipeho to byla debutová sezona, která ve formuli E představuje období učení se a my se potýkali s problémy, které to zkomplikovaly oběma jezdcům. Edo v uplynulé sezoně vítězstvím a mnoha pódii ukázal, čeho je schopný, a vedle Felipeho nikdo nemůže pochybovat o jejich rychlosti.”

Dále Wolffová přiznala, že propad formy na konci sezony byl způsobený ukončením spolupráce s tehdejším dodavatelem pohonných jednotek, firmou ZF.

“Měli jsme náročný začátek sezony, ale dokázali jsme se vzpamatovat a ukázali, čeho jsme schopni, když jsme vyhráli. Pak se to zhoršovalo, neboť poté, co bylo jasné, že se staneme zákazníky a odpustíme našeho motorového partnera (ZF), jsme nemohli nadále vyvíjet.”

Potvrzeno: Venturi s motory Mercedes, jezdecká sestava zůstává stejná

Leclerka a Nata si pravděpdobně nechají

Bratr vycházející hvězdy ve formuli 1, pilota Ferrari, Chalrese Lelclerka, Athrur a Norman Nato nejspíše v týmu také zůstanou. Wolffová však připouští, že Nato asi nedostane tolik prostoru se ukázat: “Je pravděpodobné, že Norman bude pokračovat, ale je v těžké situaci, jelikož nebudeme moci příští rok testovat.”

“Co se týká kontroly nákladů, tak v tomto ohledu jsem spokojená, ale na druhou stranu je to pro jezdce a ty, kteří se chtějí podílet na budoucnosti ve formuli E, velmi náročné kvůli omezení toho, co můžeme udělat, vyjma práce na simulátoru.”

Vývojový piloti budou v Monaku v nadcházejícím ročníku usedat do zbrusu nového in-the-loop simulátoru, na kterém v létě strávili nespočet hodin.

“Myslím, že máme mezi Normanem a Arthurem velmi dobré nastavení, protože v šesté sezoně budeme mít nový simulátor, na kterém jsme po sezoně pracovali velmi trvdě.”