Stellantis testuje dodávky poháněné vodíkem

Kromě elektrifikace se Stellantis věnuje širokému spektru technologií nosičů energie a hnacích ústrojí, aby uspokojil nejširší škálu požadavků na mobilitu. A to včetně vodíku.

Společnost Stellantis vyvinula řešení s nulovými emisemi vodíkových palivových článků, které kombinuje výhody vodíkových palivových článků a technologie elektrických baterií v elektrickém vozidle s palivovými články (FCEV). Toto řešení je zvláště vhodné pro potřeby zákazníků lehkých užitkových vozidel (LCV), kteří vyžadují dlouhý dojezd, rychlé doplňování paliva a nulové emise, to vše bez kompromisů v oblasti užitečného zatížení.

Vzhledem k profilu našich zákazníků jsme navrhli řešení architektury se středním výkonem, které poskytuje dojezd více než 400 kilometrů a natankování paliva za pouhé 3 minuty. Vodík poskytuje energii potřebnou pro prodloužený jízdní dosah, zatímco baterie střední kapacity poskytuje energii pro dynamický výkon kromě rekuperace energie a možnosti zásuvného modulu.

Aby se zachovala kapacita užitečného zatížení, jsou všechny součásti pohonného systému palivových článků vně nákladového prostoru. Systém lze také integrovat s naší stávající bateriovou elektrickou platformou LCV, což znamená minimální variace a maximální synergie mezi plně bateriovou a vodíkovou verzí.

Jako výchozí modely pro tuto technologii byly vybrány středně velké dodávky Citroën Jumpy, Peugeot Expert a Opel Vivaro, které umožňují rychlou adaptaci samotné technologie a rychlou integraci s našimi stávajícími výrobními procesy.

Tyto první modely, vyrobené v závodě Opel Special Vehicles v německém Rüsselsheimu, byly uvedeny na trh v Evropě na konci roku 2021.

Na vývoji dvou hlavních systémů – skladování vodíku a zásobníků palivových článků – spolupracovala společnost Stellantis ve strategickém partnerství se společnostmi Faurecia a Symbio, které mají v těchto technologiích nejlepší schopnosti ve své třídě.