Subaru odhalilo elektrický koncept STI E-RA pro závody GT

Subaru na autosalonu v Tokiu ukázalo koncept elektrických vozidel s příchutí STI: STI E-RA a Solterra STI.

Navzdory tomu, že jsou oba napájeny bateriemi, jsou tyto koncepční vozy velmi odlišné. STI E-RA, což je zkratka pro „Electric Record Attempt“, je studie motoristického sportu blízké budoucnosti vyvinutá v rámci projektu STI E-RA Challenge Project.

Cílem Subaru s tímto EV závodníkem je zaznamenat čas na kolo 400 sekund (6 minut 40 sekund), což by překonalo čas Nia EP9 o téměř šest sekund. Od roku 2023 se pokusí o časový útok na okruhu Nürburgring Nordschleife; v rámci přípravy na to vůz letos podstoupí několik zkoušek na japonských tratích.

S maximálním výkonem 800 kW (1 088 PS/1 073 k) využívá STI E-RA odborné znalosti Subaru v oblasti „technologie ovládání všech kol“, která zahrnuje technologii vektorování točivého momentu na 4 motory, kterou umožňují čtyři elektromotory umístěné v blízkosti každého z nich. ze čtyř kol.

Vysokootáčkové motory s vysokým točivým momentem, vyvinuté a dodávané společností Yamaha, mají integrovaný invertor a převodovku a čerpají energii z 60 kWh lithium-iontové baterie.

„Jedinečný systém vektorování točivého momentu je technologie, která vyrovnává rovnováhu na hranici přilnavosti každého ze čtyř kol pomocí řídicího systému zaměřeného na řidiče, jehož nejvyšší prioritou je potěšení z jízdy. To zvyšuje úroveň přilnavosti na maximum a stabilizuje polohu karoserie.“

Subaru říká, že tato konfigurace umožňuje vysokou úroveň odezvy a přímou kontrolu odklonu karoserie vozu. Vzhledem k tomu, že tento systém je schopen maximalizovat kinetický výkon vozidla a je zahrnut do předpisů pro budoucí motoristický sport (FIA E-GT), Subaru to považuje za „nejlepší směr, kterým by mělo pracovat“.