Švédské cestovní vozy od příštího roku pouze “v elektrice”

STCC se stane prvním národním šampionátem cestovních vozů na světě, který v sezóně 2023 přejde na elektrický pohon v rámci přepracování skandinávské série.

Série jezdí s vozy TCR specifikace od roku 2017, ale nyní představí nový vůz, na kterém v současnosti pracuje švédská společnost EPWR.

Vozy budou vycházet ze sériových modelů, které jsou dostupné veřejnosti a které poté prošly rozsáhlými úpravami, aby mohly závodit, přičemž Tesla Model 3 bude prvním vozem odhaleným pro úvodní sezónu.

Vozy budou poháněny zadními koly a poháněny elektromotory o výkonu 550 k, které umožňují maximální rychlost téměř 300 km/h, a díky nimž zrychlí na 100 km/h za méně než tři sekundy.

Přestože kalendář ještě nebyl zveřejněn, bude zahrnovat pouliční závod na novém okruhu v centrálním přístavu Helsingborg v polovině června poté, co byla podepsána tříletá dohoda se švédským městem.

„Toto je jediný nejdůležitější krok vpřed pro STCC a skandinávský motorsport od začátku šampionátu v roce 1996 – dnes píšeme historii,” řekl Micke Bern, výkonný ředitel STCC.

„Spolu s klíčovými partnery jsme na tom tvrdě pracovali po mnoho let a konečně jsou tu podmínky, abychom to zahájili udržitelným způsobem. Naší základní filozofií je inspirovat společnost k udržitelnému přechodu prostřednictvím velkolepých elektrifikovaných závodů.

Skutečnost, že jsme také schopni vrátit pouliční závody do kalendáře společně s Helsingborgem, je dalším poselstvím síly, kterou tento program umožňuje.”

V současné době je ve výrobě dvanáct vozů pro sezónu 2023, přičemž první dva týmy jsou Brink Motorsport a Exion Racing připraveny být součástí startovního roštu.

Jaké auto oba týmy použijí, zatím nebylo oznámeno.

„Elektrifikace STCC je rozhodující pro budoucnost našich operací a velmi se těšíme, až se zaryjeme do přechodu, který máme před sebou, spolu s naším současným programem STCC TCR Scandinavia.“

Testování nových vozů bude pokračovat v rukou Mikaely Åhlin-Kottulinsky, která je součástí projektu od doby, kdy byl v roce 2018 připraven první prototyp.

„Nové vozy STCC jsou šíleně zábavné a náročné na řízení, rozdíl oproti dnešním závodním vozům je jako noc a den,” řekla. „Síla a nízké těžiště, které s sebou baterie nesou, činí zážitek z jízdy tak blízký jednosedadlovým vozům, jaké můžete mít, ale stále existují úžasné závody cestovních vozů.

Dlouhou dobu věřím v elektrické závody a je úžasné být součástí vývoje od prvního dne. Opravdu se těším na rok 2023!”

Organizace STCC potvrdila, že vozy TCR budou pokračovat během víkendů STCC v roce 2023 a dále a budou jezdit pod hlavičkou TCR Scandinavia.