Ta nehoda byla zbytečná, shodují se Evans s di Grassim

Mitch Evans s Lucasem di Grassim bojovali do posledního kola o sedmé místo, ovšem v 11. zatáčce spolu kolidovali. Zatímco Jaguar do cíle dojel, Brazilcovo audi zůstalo stát na místě. Evans byl pak po penalizaci klasifikován až na 17. místě.

Příčinou nebyla ovšem jezdecká chyba, nýbrž technický problém na voze britského týmu. “Kvůli vysoké teplotě baterie mi klesla výkonnost, byla krátce před selháním. Špatně jsme vypočítali teplotu baterie a mysleli jsme si, že to máme všechno pod kontrolou,” popisuje zklamaný Novozélanďan, jehož slova cituje německý portál e-formel.de.”Ale potom v posledním kole najedou (teplota) rapidně stoupla a já už nemohl zareagovat.”

A jak probíhal celý incident z jeho pohledu? “Na cestě do desáté zatáčky jsem ztratil výkon a snažil jsem se mu (di Grassimu) zavřít dveře. Nevěděl jsem, jestli dojedu do cíle. Potom jsem s ním kolidoval, což bylo asi trochu zbytečné. Extrémně mě to naštvalo, protože jsem jel celý víkend naplno. Bylo zklamáním závod ukončit tímto způsobem.”

Evans vzal vinu na svá bedra

“Mitch byl na výjezdu z vlásenky velmi pomalý a já měl Rowlanda přímo za sebou, proto jsem nemohl reagovat. (Evans) prudce zabrzdil, takže jsem se ho pokusil předjet. Nejprve jsem to zkusil zleva, potom zprava, ale on mě posléze natlačil do zdi,” okomentoval inkriminovaný okamžik brazilský závodník, který rovněž kolizi označil za zbytečnou. Především vzhledem k tomu, že by Evans pravděpodobně skončil v konečném hodnocení o pozici výše: “Bylo to zbytečné, protože kdyby na té pozici dojel do cíle, asi by skončil v šampionátu jezdců čtvrtý, takže se sám střelil do nohy. Omluvil se a řekl, že byl trochu zoufalý.”

Pětadvacetiletý rodák z Aucklandu sám připustil, že jeho chování bylo “nebezpečné. Di Grassi doufá, že se Evans ze své chyby do budoucna poučí.