Tesla je v Německu nucena upravit autopilota

Tesla je nucena změnit funkce Autopilota v Německu Federálním úřadem pro motorovou dopravu (KBA).

Mnozí nevědí, že funkce Autopilota Tesla nejsou všude stejné. To je částečně způsobeno vlastním přístupem společnosti Tesla, která se při zlepšování funkcí Autopilota spoléhá na data z její flotily a mnoho těchto dat pochází ze Severní Ameriky a zejména z Kalifornie.

Výsledkem je, že systém na některých místech funguje lépe než jinde. Regulace však také brání Tesle v nasazení některých funkcí Autopilota na určitých trzích, včetně Evropy.

Nyní je Autopilot Tesly opět ovlivněn předpisy. Federální úřad pro motorovou dopravu (KBA) „abnormality“.

Automobilka údajně „částečně“ vyřešila problémy aktualizací softwaru, ale stále existují problémy

„Ve vyšetřování Tesly Federálního úřadu pro motorovou dopravu (KBA), které běží od začátku roku, může výrobce elektromobilů zaznamenat dílčí úspěch. Podle mluvčího KBA provedla KBA testy vozidel Tesla v rámci dozoru nad trhem a zjistila „abnormality“. Nyní byly výrobcem již částečně odstraněny. U zbývajících problémů se další nápravná opatření stále testují a ověřují. Těžištěm vyšetřování je asistenční systém řidiče („Tesla Autopilot“).”

K situaci se vyjádřil prezident KBA Richard Damm. Řekl, že agentura čeká na informace od Tesly a může zasáhnout, pokud je neobdrží:

„Pokud neobdržíme žádné informace, nemůžeme vyloučit, že systémy nejsou v souladu s pravidly,”

Začátkem tohoto roku společnost KBA vyjádřila obavy, že funkce automatické změny jízdního pruhu Tesla Autopilot může být v Evropě považována za nezákonnou.