Tesla poprvé veřejně přiznala, že má poprvé přístup ke všem bateriovým článkům

Podle Martina Viechy, viceprezidenta pro vztahy s investory v Tesle, má Tesla vůbec poprvé přístup ke všem bateriovým článkům, které potřebuje.

Pokud Teslu sledujete již delší dobu, je tu termín, který byste nyní měli velmi dobře znát: omezená výroba.

Tesla se již léta snaží vyvrátit fámy, že má nějaký problém s poptávkou, a vždy odpovídá, že jejím hlavním problémem při navyšování dodávek elektrických vozidel byla její výrobní kapacita.

Ve výrobním a dodavatelském řetězci se v průběhu let vyskytlo mnoho různých úzkých míst, ale nejběžnějším z nich byly bateriové články.

Tesla byla první společností, která použila li-ion bateriové články ve sériových vozidlech, a od té doby se každý výrobce automobilů vrhl na zajištění dodávek bateriových článků pro své vlastní ambice EV. To vedlo k velmi omezené dostupnosti bateriových článků v průmyslu.

Teprve za poslední rok jsme Teslu poprvé slyšeli říkat, že bateriové články nejsou ve skutečnosti problémem.

Nyní Martin Viecha, viceprezident pro vztahy s investory ve společnosti Tesla, v pondělí během prezentace na technologické konferenci Goldman Sachs v San Franciscu řekl, že Tesla má v současné době veškeré dodávky, které potřebuje (přes Business Insider):

„Poprvé, co si pamatuji, máme přístup ke všem zásobám, které potřebujeme pro obě firmy.”

Viecha odkazuje na „oba podniky“, protože Tesla musela nejdéle omezovat výrobu energetických produktů, jako jsou Powerwalls a Megapack, aby mohla využívat své baterie pro svá elektrická vozidla.

V poslední době vidíme výsledek vyšší dostupnosti bateriových článků s novým rekordním výkonem pro Powerwally i Megapacky.

Výkonný ředitel oceňuje, že Tesla expanduje za hranice pouze Panasonic a přidává nové dodavatele baterií, jako jsou CATL a LG Energy Solutions, pro vyšší dodávky bateriových článků.

Samotná Tesla plánuje do konce roku přidat k dodávce objemovou výrobu vlastního bateriového článku 4680 v Gigafactory Texas.

Viecha však také varoval, že dodavatelský řetězec bude muset pokračovat v růstu rekordním tempem, aby podpořil průmysl:

„Toto je nejdůležitější část toho, jak může toto odvětví v budoucnu růst. Pokud průmysl může 10X odtud, dodavatelský řetězec bude muset také 10X,“

Tesla plánuje přispět hlubšími investicemi v celém dodavatelském řetězci svými nedávnými dohodami o odběru jak s juniorskými těžařskými společnostmi, tak se zavedenými těžařskými giganty.

Tesla a další velké automobilky musí nadále pomáhat financovat nový projekt těžby lithia, niklu, manganu a dalších kritických zdrojů pro výrobu baterií, než se ceny zcela vymknou kontrole.