Tesla představila své novinky. Nejrychlejší elektrický vůz i první kamion

Zrychlení z nuly lehce pod stovku zvládne hravě za necelé dvě vteřiny. A nejen, že nová generace Tesly Roadster bude nejrychlejší mezi elektrickými automobily, bude se pyšnit i extrémním dojezdem až 1000 kilometrů na jedno nabití. V porovnání s předešlou verzí tedy jde o pořádný skok kupředu.

Však považte sami. Vůz z roku 2008, v mnohém kopírující křivky Lotus Elise, dokázal ujet pouhých 200 kilometrů. Tedy pět krát méně, než nově představený kus. Takovým číslům vděčí zejména dvojnásobné kapacitě akumulátoru 200 kWh. Výhodou je i to, že oproti staršímu sourozenci na svou palubu pojme i čtyři členy posádky. Ovšem žádný přepych to ke koncepci vozu pochopitelně nebude.

Cílem designerů totiž bylo vytvořit automobil s co nejnižší vahou a s jeho křivkami vyjít v maximální možné míře vstříc fyzikálním zákonům. Na první letmý pohled nelze pochybovat o tom, že se to konstruktérům skutečně povedlo. I proto se nyní model Roadster zařadí mezi nejužší špičku mezi elektrickými vozy. Mezi nimi bude se svou maximální rychlostí 400 km/h zcela jistě nejagilnějším.

Velký posun na zákazníky nicméně čeká i na poli cenovém. Veškeré inovace v základní verzi vyjdou na v přepočtu 4,3 milionu korun. Představení proběhlo v Kalifornii tento týden ve čtvrtek.

Mimo jiné byl na téže akci zveřejněn i elektrický kamion Semi. Ten s plně naloženým přívěsem (36 tun) překoná vzdálenost až 800 km/h a na svou maximální rychlost 96 km/h zrychlí za neuvěřitelných 5 sekund. Elon Musk tímto truckem staví svou vizi v prodejním úspěchu na úspornějším provozu, a to až o 20 procent v porovnání s diesel agregáty.

Elektrická kamionová doprava je prozatím zcela v plenkách, proto není pro tento typ spedice vybudovaná síť nabíjecích stanic. Tesla proto plánuje vystavět takzvané Megachargery po celém světě. K plnému nabití by pak stačilo pouhých 40 minut.

1920w

1920w-2