Titul vicemistra? Jasně, že je to reálné, zní z Nissanu

Nissan e.dams přijel do Berlína v plné síle a dělá si choutky na konečné druhé místo v Poháru konstruktérů. Sebevědomí jim zvedla především poslední kvalifikace na Tempelhofu, kde jejich piloti startovali z 3., resp. 4. místa a závod dojeli na 3. a 5. místě.

Před finálním šestizávodovým maratonem patřila v Poháru konstruktérů Nissanu průběžná čtvrtá pozice, ovšem v uplynulých čtyřech závodech nabrali na síle a poskočili o dvě místa výš.

“Je to poprvé, co jsme jeli v této konstelaci,” prozradil Sébastien Buemi, který se nechal vézt většinu závodu ve vzduchovém pytli za svým týmovým kolegou Oliverem Rowlandem, aby ušetřil co nejvíce energie. Překvapilo jej zejména to, že dokázali držet krok se zlatočernými vozy: “Hodně jsme se toho při tom naučili a rozhodně z toho budeme profitovat. Musím poděkovat Olimu za můj závod, protože za ním jsem dokázal ušetřil hodně energie. Při tom jsme Techeetach nikdy neztratili z dohledu, což bylo překvapivé. Vlastně jsem počítal s tím, že zase odletí.”

Týmová režie a útok na druhé místo

Vedení týmu se přesto vydalo jednou z nejnepopulárnějších cest, když aplikovala týmovou režii. Rowland tak musel přepustit svoji pozici švýcarskému závodníkovi. Zatímco Buemi začal stíhací jízdu vstříc druhému místu, tak Rowland se musel bránit hladovému mercedesu Nycka de Vriese. Nizozemec po ambiciozním manévru nakonec v posledním kole Britův Nissan překoval, čímž se posunul na čtvrtou příčku.

“Škoda, že jsem v posledním kole ztratil pozici,” mrzí osmadvacetiletého rodáka z Barnley, jehož slova cituje portál e-formel.de. “Byl to opravdu houževnatý manévr (od de Vriese), při kterém jsem se koneckonců stáhl, aby nedošlo k nehodě. Přesto jsem s výsledkem spokojený: Kvalifikace, management energie, závod, a výkon našich inženýrů byl také dobrý. To mě motivuje do dalšího závodu!”

Přesto, že je s výsledkem spokojený, si je vědom toho, že mohl udělat ještě více. Zároveň však zdůrazňuje, že “po bitvě je každý generálem”: “Když se ohlédnu zpět, mohl jsem asi během závodu (piloty Techeetahu) předjet, mimo momentů, kdy mě o to tým prosil. Myslel jsem si, že se budou bránit tvrději. Mohl jsem využít energii mnohem lépe, ale po závodě je to vždycky jednoduché říci.”

U Nissanu si uvědomují, že titul vicemistra mezi jezdci je už nedosažitelný, avšak co se týká pořadí týmů, tam mají velkou šanci. “V duelu o jezdecký titul už nejsem, ale bojujeme o týmový titul” konstatuje Rowland a Buemi dodává: “Druhé místo v šampionátu je potenciálně reálné. Udivíme, kde skončíme.”