Top Gear vyzkoušel novou “elektro raketu” od Porsche

Top Gear měl možnost řídit Porsche Mission R Concept s výkonem 1 073 koní.

Porsche má dva hlavní cíle s konceptem Mission R, který debutoval v září 2021. Na jedné straně je toto kompaktní plně elektrické superauto ukázkou nové generace Caymanu EV.

I když pochybujeme, že sériový vůz bude mít 1 073 koňských sil z dvoumotorové pohonné jednotky AWD, jako je koncept, mohl by si vypůjčit spoustu stylů a technických řešení Mission R.

Na druhou stranu Porsche říká, že Mission R naznačuje možnou elektrickou budoucnost jeho závodního programu, a jak Ollie Marriage z Top Gearu zjistil při jízdě na okruhu, není se čeho obávat, že závodní vozy Porsche budou plně elektrické; právě naopak: je se na co těšit.

Studie elektrického závodního vozu také obsahuje mnoho inovací, které si dosud nenašly cestu do silničních vozů Porsche, takže by se dalo v tomto ohledu považovat za testovací prostředí.

Například na rozdíl od 800voltové elektrické architektury Taycanu běží Mission R na 900 voltů – stejně jako vytrvalostní závoďák 919 Hybrid LMP1. Uspořádání 900 V není náhodou, protože jak Mission R, tak 919 Hybrid byly vyvinuty společností Porsche Motorsport.

Je zajímavé, že Porsche plánuje, že Mission R nabídne stejný výkon jako vůz 911 GT3 Cup – nejen co se týče časů na kolo, ale také v rámci výdrže. Přesněji řečeno, elektrický stroj je navržen tak, aby závodil po dobu 30 až 40 minut, a klíčovou technologií, která to umožňuje, je regenerační brzdový systém.

Dokáže regenerovat energii o výkonu 800 kW, což znamená, že dokáže energii vrátit zpět do baterií téměř tak rychle, jak ji dokáže vyčerpat.