Toto Wolff: Formule E nebude nikdy tak velká jako formule 1

Mercedes letos poprvé závodí ve formuli E coby tovární tým a hned při svém debutu v Ad Diriyahu ukázal, že se s ním musí počítat, neboť v úvodním závodě stupně vítězů doplnil Stoffel Vandoorne a ze Saúdské Arábie odjížděli Němci jako lídři Poháru konstruktérů. Byť vedení po třetím podniku v Chile neudrželi, tak na první BMW ztrácejí pouhé čtyři body.

Šéf Stříbrných šípů ve formuli 1 Toto Wolff se byl několikrát na závod elektrického seriálu monopostů podívat, takže si o něm udělal určitý obrázek. Podle Rakušana formule E nikdy prvenství formuli 1 v motorsportu nepřebere.

“Ne,” odpověděl jasně na otázku rakouské televizní stanice ORF, zda bude formule E jednoho dne na vyšší úrovni než královna motorsportu. “Formule 1 má 60letou historii a každý rok generuje dvě miliardy fanoušků. Formule E generuje z toho jen zlomek. Nemyslím si, že bude tak velká jako formule 1.”

Tyto dva šampionáty jednoduše nelze porovnávat, neboť šampionát elektrických formulí nemá s klasickým motorsportem co do činění, přestože také ovlivňuje vývoj silničních vozů. “Je pouliční, koná se ve městech a je v ní více zábavy než tvrdého závodění,” kritizuje osmačtyřicetiletý rodák z Vídně formát mistrovství, ale na druhou stranu připouští, že “technika je zajímavá. Formule E je alternativní platformou.”

Podle manžela šéfky monackého týmu Venturi Susie Wolffové se jedná o “zajímavý start-up”, kterému musíme dát šanci, aby se etabloval. Dále zdůrazňuje, že i dnešní přední automobilky začínaly jako malé společnosti.