Toyota chce stále vodík namísto elektřiny

Nový generální ředitel Toyoty Koji Sato věří, že vodík je cestou vpřed, pokud jde o uhlíkovou neutralitu. Zatímco prakticky každá jiná automobilka na planetě se soustředí výhradně na elektromobily na baterie, Sato se domnívá, že vodík bude páteří budoucnosti japonské značky.

Ve svém projevu Sato nastínil, co hodlá udělat, až za 2 týdny převezme funkci generálního ředitele Toyoty. Zmínil se o důležitosti zkoumání jiných řešení než BEV.

„Chceme zajistit, aby vodík zůstal životaschopnou možností. Potřebujeme výrobní a dopravní dodavatelský řetězec. Pokud tam neuvidíme evoluci, nemůžeme očekávat nárůst objemu spotřeby energie.”

Sato však potřebnost BEV nezavrhuje. Věří, že vedle hybridních a vodíkových vozidel budou také hrát klíčovou roli v budoucnosti Toyoty.

„Vyvíjíme plnohodnotné úsilí ve všem. Je důležité zůstat flexibilní, abychom přizpůsobili produkty a energie různým uhlíkově neutrálním potřebám na různých trzích.”

Jediná vodíková nabídka Toyoty, Mirai, má zatím smíšený úspěch. V USA se Mirai prodává výhradně v Kalifornii, protože žádný jiný stát nemá potřebnou infrastrukturu pro doplňování paliva. Mirai druhé generace, revidovaný pro rok 2020, je elegantním sedanem – nikoli modernizovaným Priusem.