Toyota kupuje autonomní techniku od Lyftu za 550 milionů dolarů

Společnost Lyft prodává svoji divizi autonomních vozidel dceřiné společnosti Toyota – nejnovější ze série akvizic, díky nimž se svět atuonomních automobilů zmenšuje. Woven Planet Holdings, dceřiná společnost společnosti Toyota, získá divizi Lyft, úroveň 5, za 550 milionů dolarů v hotovosti, z čehož 200 milionů bylo poskytnuto společnosti Lyft předem. Zbytek peněz, 350 milionů dolarů, bude společnosti Lyft vyplacen během pěti let. Společnost, která se zajímá o jízdu, říká, že uvidí roční úsporu 100 milionů dolarů výdajů mimo GAAP, o kterých tvrdí, že bude lepší pozice, aby nakonec vydělala zisk. Toyota rovněž souhlasila s využitím údajů a platformy vozového parku společnosti Lyft pro jakékoli komerční služby, které nakonec zahájí v rámci své dceřiné společnosti Woven Planet.

Lyft nezažil zatím žádnou katastrofální nehodu, která by zabila chodce, narozdíl od Uberu v roce 2018. Projekt Lyftu byl spíše malý, ale produktivní. Většinou se jednalo o pilotní projekt v Las Vegas, kde společnost Aptiv používala samořídící auta s bezpečnostními řidiči k provádění desítek tisíc taxislužeb. Na tento projekt nyní dohlíží společnost Motional, společný podnik Aptiv se společností Hyundai, a je do ní zapojena společnost Lyft.

Společnost Lyft zahájila divizi úrovně 5 v roce 2017 s odvážným tvrzením, že do roku 2021 bude „většina“ jejích jízd probíhat v autonomních vozidlech. Společnost najala stovky inženýrů, aby vytvořili zařízení o rozloze 50 000 čtverečních stop v Palo Alto v Kalifornii. O rok později Lyft získal britský startup s rozšířenou realitou Blue Vision Labs za údajně 72 milionů dolarů v naději, že urychlí své úsilí.

Ale předpověď, že většina Lyftových jízd se bude konat v AV, se nikdy neuskutečnila. Navzdory určitým technickým úspěchům zůstávají autonomní vozidla velmi daleko od jakéhokoli masového přijetí. Většina AV na dnešních silnicích jsou stále testovacími vozidly, přičemž většina hlavních hráčů se odmítá zavázat k časové ose komercializace.

Toyota mezitím do značné míry udržovala ticho ve svém světě. Japonská společnost, která je největší automobilkou na světě, vydala některé informace o svých testovacích vozidlech a typech senzorů, které používá, ale v provozu jsme viděli jen velmi málo automobilů.

Automobilka také nedávno investovala 400 milionů dolarů do Pony.ai, samoobslužného startupu se sídlem v USA a Číně. Toyota vyvinula software pro automatické řízení s názvem „Chauffeur“, který byl ironicky také kódovým označením projektu Google pro automatické řízení pod vedením Chrisa Urmsona, nyní CEO Aurory.

Toyota má druhý produkt s názvem „Guardian“, což je v podstatě pokročilý systém asistence řidiči podobný autopilotu společnosti Tesla. Ani jeden z nich dnes není nabízen v žádném sériovém voze.