Toyota Motor China Investment (TMCI), GAC Toyota Motor Co. (GTMC) a Pony.ai oznámily, že vytvoří společný podnik za účelem hromadné výroby autonomních taxíků s úrovní 4 a nasazení těchto robotických os ve velkém měřítku.
Startup Pony.ai již provozuje kolem 200 autonomních taxíků značky Toyota a Lexus ve všech čtyřech městech Tier-1, která umožňují jízdu aut bez řidiče na veřejných komunikacích v Číně – Guangzhou, Peking, Šanghaj a Shenzhen – buď pro testování, nebo pro provoz veřejných robotaxi, poté, co se stala první společností pro autonomní řízení, která získala taxislužbu v zemi.
Tři subjekty, které vytvoří nový společný podnik, investují dohromady 139,2 milionu dolarů, přičemž GTMC poskytne společnosti Pony.ai elektromobily značky Toyota, které jsou vybaveny systémy redundance vozidel výrobce, které jsou vhodné pro autonomní řízení úrovně 4. rozvoj. Taxíky Toyota bez řidiče budou jezdit na nejnovější platformě robotaxi Pony.ai známé jako PonyPilot+.
Již v dubnu nasadil autonomní startup vozidlo Toyota Sienna Autono-MaaS (S-AM) vybavené softwarem a hardwarem pro autonomní řízení šesté generace na veřejných komunikacích pro testování v Pekingu a Guangzhou.
Spolupráce mezi Pony.ai a Toyotou sahá až do roku 2019, kdy obě společnosti oznámily, že budou spolupracovat na zahájení vývoje autonomních vozidel v Číně, což vedlo k tomu, že první jednotky Lexus RX450h vybavené autonomními technologiemi vyjely do ulic Číny v září téhož roku.
Japonská automobilka – která je mnohými nadšenci EV považována za opozdilce při přijímání plně elektrické řady – uvedla, že posílí své vývojové úsilí v Číně, kde její podíl na trhu v prvním pololetí klesl o 2,8 procenta. roku tváří v tvář rostoucí konkurenci místních značek automobilů.
Přestože Toyota bude i nadále investovat do plug-in hybridů a vozidel s vodíkovým pohonem, plánuje také zkonstruovat zcela novou architekturu pouze pro BEV, která bude základem až 1,7 milionu vozů, které se mají vyrábět do roku 2030.