Toyota zvažuje změnu svého plánu pro elektrifikaci

Ačkoli počátkem září Toyota oznámila, že zdvojnásobuje svou strategii výroby elektrických vozidel, kurz s plánem elektrifikace ve výši 38 miliard dolarů oznámeným v roce 2021. Nová zpráva však říká, že uvnitř Toyoty nejsou věci tak jednoduché a že společnost se snaží přehodnotit svou EV strategii, protože se snaží vyrovnat nejen Tesla, ale i dalším zavedeným automobilkám, které elektrifikaci přijaly lépe.

Agentura Reuters koncem minulého měsíce uvedla, že čtyři lidé znalí změny strategie uvedli, že automobilka skutečně změní dříve oznámený plán a možná přerozdělí 38 miliard dolarů, aby byly využity lépe. Zpráva odhaluje, že Toyota zjevně zastavila práci na řadě elektromobilů ze 30, které loni ukázaly, ačkoli některé projekty nebyly přerušeny.

Zdrojová zpráva říká, že Toyota nyní zastavila práci na dvou EV: sedanu Crown a produkční verzi Compact Cruiser Concept představené v roce 2021. Změna plánu přirozeně povede ke zpoždění a některým modelům bude úplně vyřazeno – to se zdá být docela radikální změna směru, ale zároveň to není v oboru nic neslýchaného.

Ve skutečnosti se u Jaguaru objevil jeden dobrý příklad důležité změny strategie vyvolané přechodem na elektrická vozidla. Historická britská značka pracovala na svém druhém EV na míru, plně elektrickém sedanu XJ, ale tento projekt byl uzavřen pod vedením nového generálního ředitele a nyní chce uvést značku na trh tři SUV na baterie, která hodlá uvést na trh do roku 2025.

Toyota prý vytvořila speciální pracovní skupinu, která má za úkol přijít s vylepšeními původního plánu. Na nové představení strategie mají zřejmě čas do začátku příštího roku a jsme zvědaví, jak velké změny budou.

Pro dosažení uhlíkové neutrality je odlišná vlastní technologie Toyota – stejně jako práce, kterou dělám s řadou partnerů a dodavatelů.

Toyota má stále vlastní platformu pro elektromobily na míru, kterou debutovala v bZ4X, takže není tak daleko za svými soupeři, jak by se někteří mohli domnívat. A skutečnost, že minulý rok oznámila smělý plán uvést na trh 30 EV, znamenala, že ve společnosti došlo ke změně viz, kterou nepopiratelně podnítil pokračující úspěch Tesly na trhu, stejně jako úspěch konkrétních elektrických modelů od jiných OEM výrobců.