Triumph odhalil první elektrickou motorku

Projekt elektrického motocyklu Triumph TE-1 neustále postupuje od té doby, co společnost na začátku roku 2019 začala testovat e-motocykly a poté oficiálně oznámila vlastní program vývoje elektrických motocyklů.

Nyní Triumph dosáhl dostatečného pokroku, že je konečně připraven přenést na mysl spotřebitelů nejdůležitější specifikace výkonu. Zdá se, že Triumph TE-1 vyjíždí z brány jako kývavý a může se pochlubit působivým špičkovým výkonem 175 koní, což se promítá do špičkového výkonu kolem 130 kW pro jeho elektromotor.

Společnost tvrdí, že to bude stačit na zrychlení 0 na 100 km/h je za 3,6 sekundy.

Mějte na paměti, že údaj o výkonu u Triumphu je téměř jistě nerealistické číslo, které je založeno na špičkovém elektrickém odběru, nikoli na skutečném výstupním výkonu.

Pro srovnání, nepochybně optimistická čísla Zero’s Motorcycle dávají jeho vlastnímu streetfighteru SR/F rychlejší zrychlení z 0 na 100 s pouhými 82 kW špičkového výkonu. LiveWire One od Harley-Davidson je ještě rychlejší mimo linku s časem téměř 3,0 sekundy z 0-60 mph, přestože nabízí pouze 78 kW špičkového výkonu.

Nejsme si tedy jisti, co se na Triumphu děje, pokud nevyužijí všechnu svou sílu do vysokých otáček místo vysokého točivého momentu, ale rádi bychom to zjistili.

Triumph nám říká, že TE-1 nabídne dojezd 160 km, ale neupřesňuje dojezd mezi městem a dálnicí ani neposkytuje přesné číslo kapacity baterie.

Dozvěděli jsme se, že baterie by měla být schopna nabití na 0-80 % za 20 minut, což naznačuje možnosti rychlého nabíjení DC. Rekuperační brzdění také pomůže dobít baterii při zpomalování.

Očekává se, že motorka bude poměrně lehká na 220 kg, ale to bude stále klesat hluboko pod hmotnost ostatních předních elektrických motocyklů, jako je LiveWire One, a to blíže k 250 kg.

Údaje o výkonu, které Triumph zveřejnil, byly získány z nedávných testů na trati, přičemž jezdec Brandon Paasch ze své zkušenosti vyvozuje.

„Reakce plynu na TE-1 je tak trochu neuvěřitelná, je to velmi točivý moment a když se poprvé dotknete plynu, je to okamžitý výkon, což je samozřejmě to, co jako motocyklový závodník miluji – miluji, když je to super točivý moment a nabírá to správně. pryč, takže pro mě to byl opravdu skvělý zážitek. Musím tu věc nastavit z nuly na 100% plynu a je to neuvěřitelně rychlé, táhne to jako blázen.”

Zatím není jasné, jak by potenciální cesta k produkci Triumphu vypadala. Očekávali jsme, že uslyšíme více podrobností o potenciálních výrobních plánech elektrických motocyklů, zejména u společnosti, která je v testování prototypů. Triumph však ohledně produkčních novinek mlčel, což vedlo ke spekulacím o tom, zda se TE-1 skutečně dostane na silnice.

Ostatní výrobci motocyklů zároveň zintenzivňují své hry s elektrickými motocykly, i když ještě nedosahují výroby. Ducati dosáhla působivého pokroku na závodním elektrickém motocyklu pro FIM MotoE závodní šampionát elektrických motocyklů a již potvrdila, že motocykl bude použit k vývoji elektrického sportovního motocyklu na spotřebitelské úrovni, i když neposkytla pevný časový plán.