TuSimple má za sebou první ostré testování autonomních kamionů

Startup pro autonomní nákladní dopravu TuSimple dokončil svůj první test autonomního kamionu na otevřených veřejných komunikacích bez člověka ve vozidle.

Systém autonomního řízení TuSimple (ADS) navigoval 100 % po povrchových ulicích a dálnicích mezi železničním kolejištěm v Tusconu v Arizoně a distribučním centrem ve Phoenixu, což se uskutečnilo bez lidského zásahu, to je pro společnost milník.

TuSimple chce do roku 2024 rozšířit svou technologii do účelových nákladních vozidel, říká prezident a generální ředitel Cheng Lu.

Hodinu a 20 minut jízdy TuSimple po I-10, což je hlavní nákladní trasa, která vede z Los Angeles v Kalifornii do Jacksonville na Floridě, přirozeně zapadá do budoucích komerčních operací společnosti.

 

I když nákladní vůz převážel předem naložený náklad, těžiště zkušebního provozu bylo spíše technologické než komerční. Za posledního jeden a půl roku provedla společnost na tomto úseku dálnice 1 800 jízd do vzdálenosti několik stovek tisíc kilometrů a plánuje pokračovat v testování svého programu do konce roku 2022.

„Je to logický další krok a klíčová část tohoto vývoje naší technologie, abychom měli nasazení v plném komerčním měřítku,“ řekl Lu pro TechCrunch.

„Musíme mít na jedné trase a jednom typu vozidla schopnost mít všechny funkce, které můžete provozovat bez řidiče na silnici, a mít úroveň spolehlivosti, která je potřebná k tomu, abychom vše dovezli.”

Startup autonomní kamionové dopravy není první společností, která dosáhla operací pro řidiče v Arizoně, ve státě s příznivými předpisy pro testování autonomních vozidel a komercializaci, který se snaží zaujmout pozici lídra v oblasti autonomního řízení.

Pilotní projekt TuSimple ukazuje, že alespoň pro tuto doménu provozního designu společnost dosáhla autonomní technologie úrovně 4, kterou SAE definuje jako systém, který je schopen řídit sám a nebude vyžadovat, aby řízení převzal člověk.

Nákladní automobil TuSimple třídy 8 fungoval za příznivých povětrnostních podmínek mezi 21:00 a půlnoci, což je podle Lua čas, kdy mnoho kamionů skutečně funguje.

Z bezpečnostních důvodů jela neoznačená policejní vozidla asi kilometr za kamionem pro případ, že by kamion nouzově zastavil. Kromě toho společnost TuSimple implementovala průzkumné vozidlo, které hledalo anomálie operující několik kilometrů vpředu, a také kontrolní vozidlo půl kiloemetru za sebou, které by mohlo autonomní nákladní vozidlo dostat do stavu minimálního rizika.