Týmy si chtějí ve formuli E vyrábět vlastní baterie

Po uvedení nového vozu Gen3 šampionátu v Monackém Yacht Clubu, který bude debutovat v sezóně 2022-23, vedla řada výrobců ve formuli E i mimo ni jednání o budoucím směřování šampionátu podle pravidel třetí generace.

Reigle, který byl v pátek potvrzen jako nástupce do představenstva technologické společnosti pro motoristický sport říká, že zúčastnění výrobci sdíleli shodu ohledně většiny bodů, o nichž se hovořilo o budoucím směřování šampionátu.

Dodal, že ke každé změně v technologii by se muselo přistupovat s atraktivní hodnotou nákladového stropu, aby bylo zajištěno, že výrobci mohou být i nadále zapojeni, aniž by se výdaje vymkly kontrole.

„To, co jsme udělali v Monaku, bylo, nerad to nazývám zasedáním Gen4, ale bylo to diskutování o budoucnosti elektrické mobility, budoucnosti formule E,” řekl Reigle pro Motorsport.com.

„Myšlenka skutečně byla pokusit se zúžit konverzaci o rozsahu technického vývoje, protože jsme chtěli slyšet od výrobců, co je pro ně důležité.

Sami máme názory a naším úkolem je v konečném důsledku vyvážit požadavky výrobců se sportovní nabídkou a proti nabídce fanoušků. Jednoduše řečeno, všichni chtějí to samé, že? Chtějí skvělý sport a chtějí více fanoušků.

Měli jsme také řadu výrobců, kteří nebyli v šampionátu, kteří přijeli, a poté jsme měli řadu výrobců, kteří do Monaka nepřijeli, kteří stále říkali: Chceme mít rozhovor s vámi o vaší cestovní mapě.

Nemyslím si, že každý očekává, že všechny jeho nápady zapadnou do programu, ale jde o to, aby byly vyslyšeny a aby to odráželo kolektivní diskusi.

Vidíme zájem o tento cyklus – budu to nazývat Gen4 – 2026 a dále, když říkáme, “jaký je rozsah vývoje a jak bychom se mohli zúčastnit?”

Jakmile budeme mít stanoven nákladový strop, můžeme velmi racionálně diskutovat s výrobci o tom, co je důležité.”

Reigle vysvětlil, že diskuse pomohly izolovat některé z naléhavějších tužeb výrobců ohledně budoucnosti šampionátu mimo Gen3 a identifikoval tři oblasti s největší „hybností“ – včetně otevření technologie baterií.

Ředitel Porsche Motorsport Thomas Laudenbach již dříve uvedl, že výrobce si přál, aby se technologie baterií formule E v určité kapacitě otevřela, ačkoli technický šéf NIO 333 Duncan Laycock varoval, že by to mohlo vytvořit větší propast mezi týmy.

Reigle však namítá, že baterii lze teoreticky otevřít jen v malém množství, ať už v nabídce dalšího sortimentu dodavatelů nebo v používaných systémech energetického managementu.

„Myslím si, že ve třech oblastech je největší dynamika, a neřekl bych, že je shoda, ale společným zájmem jsou baterie, pohonné ústrojí a aero,” dodal.

„Nejsem inženýr, ale nemusí to být nutně celá baterie – může to být jako systém řízení energie. Takže je tu baterie, přední pohonné ústrojí a zda bychom měli mít pohon všech kol. Pohon všech kol neustále, nebo občas pohon všech kol.

Takže určitě pohon přední nápravy a pak karoserie. Ale nikdo se nechce pouštět do aerodynamické hry s větrným tunelem, ale pokud máte aerodynamické tolerance, představa Porsche vypadá jinak než Jaguar, myslím, že by to mohlo být zajímavé.”