Týmy usilovně testují. Zároveň tak poodhalují možné změny ve startovní listině

Napsalo se toho od konce minulé sezóny hodně, ale stále bez oficiálních potvrzení. Třeba o tom, že Virgin se má stát zákaznickým týmem Audi. Nebo, že Mahindru opustí oba současní piloti. Výčet je dlouhý. Spolu s probíhajícími testy proto přijdou na řadu i prohlášení.


První závod nové sezóny formule E bude skutečně bláznivý. Myslí si to pilot Jaguar Racing Mitch Evans, který podobně jako další závodníci v minulých týdnech pro své týmy testovali druhou generaci monopostů. Svým komentářem naráží i na nový formát závodů, kde namísto střídání vozů v jeho polovině do hry zasáhne dvojí výkonnostní režim. Pro týmy toho zkrátka bude spoustu nového, a kde jinde se to ukáže než v první opravdové zkoušce?

To ale dalece předbíháme dobu. Všechny konstruktéry ještě čekají oficiální testy na okruhu ve Valencii. Naplánované jsou na prvního října 2018. Do té doby všech devět přihlášených konstruktérů může čerpat z limitu patnácti dní, které mají přiznané k testovacím účelům. Audi a Venturi mají těchto dní o sedm navíc, neboť  budou dodávat své díly Virgin Racing, respektive HWA.

Čtěte také: VÝHLED: ELEKTRICKÁ BUDOUCNOST MOTORSPORTU

Těmto zákazníkům musí doručit dvojici aut spolu s dvěma náhradními soupravami nejpozději do poloviny září. Monoposty přitom musí být ve stavu okamžitého nasazení do závodu. Za tento komplet zákaznický tým zaplatí maximální částku stanovenou rozpočtovým stropem, která lehce přesahuje 21 miliónů korun. I proto se v těchto dnech testuje na všech frontách. Nejen u Audi a Venturi.

Zmiňovaný Jaguar spolu s Nissanem testovali na okruhu Calafat. Shodně nacvičovali závodní simulace. Oba týmy zde zastupoval pouze jeden z pilotů. Nelson Piquet, druhý pilot Jaguaru, totiž plnil závazky v domovské Brazílii, zatímco u Nissanu se teprve čeká na oznámení druhého jména vedle setrvávajícího Sébastiena Buemiho. K oficiálním oznámením by mělo dojít až někdy v průběhu příštího měsíce.

@nioglobal NIO 004 gen2. Road to @fiaformulae season 5

Příspěvek sdílený Luca Filippi (@lucafilippilf),

Dále se v akci ukázal i tým NIO a za jeho volantem pouze Luca Filippi. Oliver Turvey se stále zotavuje z poranění ruky, které utrpěl při závěrečném závodě minulé sezóny v New Yorku. Podobná situace panovala i u Dragon Racing. Zde se očekává, že u týmu budou jezdit José-María López a Maxmilan Güenther, kteří se ve Španělsku rovněž ukázali.

I u BMW (Andretti) s velkou pravděpodobností představí nové jméno. Tým ke svým testovacím využil zázemí francouzského Miramas. Čas za volantem pak rozdělil mezi Antonia Felixe da Costu a Bruna Spenglera. Velké změny můžeme očekávat u Mahindra Racing. Tam své působení, byť neoficiálně, ukončil Nick Heidfeld. Spekuluje se nicméně i nad odchodem Felixe Rosenqvista. Nejžhavějším kandidátem na místo u indického týmu je zatím Pipo Derani.

Luxusní automobilky ve formuli E. Jak by vypadaly?