Už i BMW a NIO otestovaly druhou generaci monopostů formule E

Druhých kolektivních testů nové generace monopostů formule E Gen2, se již účastnilo všech devět potvrzených konstruktérů. Tedy včetně BMW a NIO. Testování proběhlo na okruhu Calafat v Katalánsku.


Audi, Jaguar, DS, Dragon, Mahindra, Venturi, Nissan. Tak vypadalo obsazení prvních testů a příprav na nadcházející přelomovou sezónu na konci měsíce března. Minulý týden proběhly již druhé testy a k původní sedmičlenné skupině se přidaly týmy BMW a NIO.

Audi tentokrát dalo příležitost najet první kilometry Danielovi Abtovi, zatímco za volant vozu Jaguar usedl nešťastník poslední ePrix Říma Mitch Evans. Ve Venturi se rozhodli pro zcela jiný krok a tým nasadil svého bývalého pilota Toma Dillmanna a Arthura Leclerca. Právě mladší bratr slavnějšího Charlese, pilota týmu Sauber v F1, byl nedávno oznámen jako účastník nově vzniklé jezdecké akademie Venturi.

To francouzský konstruktér DS do svých řad znovu získal zkušeného Stephána Sarrazina, který v minulosti závodil za Venturi nebo Techeetah. Kuoláry se rovněž nese zpráva o změně dodavatele pohonného ústrojí u druhého zmiňovaného týmu. V další sezóně se jím má stát právě DS.

Čtěte také: NISSAN SE ROZJEL PO AMERICE, SLAVNÁ HEREČKA PŘEDSTAVUJE MONOPOST FORMULE E

Pozornost se ubírala i na nové značky BMW a Nissan. O japonské automobilce se ví, že by měla od Renaultu podědit potřebné know-how a některé prostředky, přičemž současní piloti Sébastien Buemi a Nicolas Prost by měli u týmu setrvat. Z tohoto pohledu je situace u BMW poněkud odlišná. I když jezdecké složení zatím známo není, příležitost dostal Bruno Spengler.

Hodně se v posledních dnech mluvilo také o čínské stáji NIO, do jehož druhého auta vedle Olivera Turveye usedne pro ePrix Paříže Ma Quing Hua a nahradí nevýrazného Luku Fillipiho. První možnost vyzkoušet novou generaci vozu dostal Brit.

„Předně to pro mě byla čest být prvním pilotem NIO, který dostal možnost vyzkoušet auto Gen2. S tím, jak bylo naše auto nové, absolvovali jsme instalační kola, kontrolovali systémy a sbírali data. Moje první pocity jsou velmi pozitivní. Vypadá opravdu fantasticky a z hlediska výkonu jde o zřejmý krok vpřed. Nyní začíná skutečná práce,“ vypověděl Turvey po prvních kilometrech.

Oficiální testy jsou tedy minulostí a týmy se nyní budou soustředit na soukromé testovací plány. První veřejné představení Gen2 za jízdy se uskuteční v rámci ePrix Berlína. Za volant usedne mistr světa vozů formule 1 z roku 2016 Nico Rosberg a vy u toho můžete být taky. Stačí využít nabídky zájezdu společnosti OneGPTickets zde.

Tipujte stupně vítězů a vyhrajte luxusní hodinky Omologato