V Anglii vzniká největší výrobní a vývojové středisko baterií pro elektromobily

Hyperbat, nová britská společnost, která se bude zabývat vývojem a produkcí akumulátorů pro hybridní a elektrické vozy, je dílem společného úsilí Williams Advanced Engineering a Unipart. Firma již má prvního odběratele – Aston Martin.


Anglie ročně sestrojí až 2,7 miliónů motorů ročně. V zemi přitom zůstávají až dvě třetiny z nich. Ani v budoucích výhledech tato čísla nejsou ohrožena poklesem. I v Anglii ovšem panuje přesvědčení, že se stávající způsob dopravy přikloní k zelenějšímu typu pohonu – elektrickému. Poptávka po elektromobilech a jejich součástech by tedy měla značně růst.

Jedním z nedostatků zdejšího trhu je ale absence nezávislého výrobce baterií, který by zvyšující se zájem dokázal pokrývat. Svou šanci na zdejším poli proto vycítilo vedení Williams Advanced Engineering a Unipart, jež se dohodly na vzájemné spolupráci a daly tak vzniknout nové venture společnosti jménem Hyperbat.

Williams Advanced Engineerig tak nadále rozšiřuje pole své působnosti, když nedávno například společnost představila nový simulátor stíhačky, na kterém spolupracovala s British aerospace a k jeho sestrojení využila znalosti z prostředí F1 a formule E. Na druhou stranu v portfoliu Unipart vedle výroby součástek pohonných jednotek a nechybí ani zakázky z železničního prostředí.

Čtěte také: NEJHEZČÍ ELEKTROMOBIL SVĚTA SE DOČKÁ VÝROBY

Výrobní a vývojové centrum Hyperbatu o celkové ploše 4,5 tisíc metrů čtverečních vyroste ve městě Coventry. Spolu s tím bude vytvořeno na 90 nových, vysoce kvalifikovaných, pracovních míst a roční produkce střediska bude dosahovat 10 tisíc kusů lithium-ionových baterií. Ani tato meta ale není pro vedení společnosti v případě vysoké poptávky konečná. Z Hyperbatu se tak rázem stane největší výrobce baterií v celém Spojeném Království.

A firma už dokonce řeší první smlouvy o dodávkách. Coby první zákazník se ozvala automobilka Aston Martin, která si žádá baterie pro svůj elektrický model Rapid E. O něm je známo, že z výrobní linky sjede pouze 155 kopií. Před nedávnem navíc britský výrobce oznámil svůj vstup na burzu, o kterém si můžete přečíst zde.

Williams se loučí s formulí E. Jeho akumulátory najezdily 384 tisíc kilometrů