V Monaku by se mělo závodit na GP trati, Berlín má místo v kalendáři jisté

Pro letošní rok je zatím naplánováno šest podniků v pěti destinacích, přičemž na úvod se pojedou hned dva závody na Blízkém východě. Zatímco rijádský okruh zůstane beze změn, tak městská trať v monackém knížectví podle slov šéfa mistrovství světa Jamieho Riegleho dozná změn. Rovněž potvrdil, že se ePrix v Berlíně rozhodně konat bude.

Momentálně vedení všech šampionátů, ale i ostatních sportovních odvětví nemůže příliš plánovat, neboť musejí sledovat vývoj ohledně stále se šířící nemoci COVID-19. Proto už bylo nespočet závodů formule E odřeknuto, nebo přesunuto na jiný termín.

“Stejně jako spousta sportovních odvětví tak i my můžeme plánovat pouze na pár měsíců dopředu. Je těžké předpovídat, jakým směrem se svět bude vyvíjet. První schválení očkování nám dodává odvahu. Přesto koronavirová pandemie přetrvává, a my musíme respektovat to, že ochrana zdraví je přednější.”

Závody mistrovství elektrických monopostů se mohou konat jen díky charterovým letům. Jezdci posléze musejí podstoupit PCR test a na trati jsou nastavená přísná hygienická opatření.

Santiago mělo hostit úvodní eprix, jenže podnik musel být krátce před zahájením odvolán, neboť tamní vláda zakázala vstup do země. Závod má však prozatímní náhradní termín 5.-6. června. Riegle zdůraznil, že další závody zatím neoznámí, avšak ujišťuje, že v Berlíně se každopádně závodit bude. “Cítíme se tam velmi dobře, a navíc je pro formuli E německý trh velmi důležitý. Berlín je jediným městem, ve kterém jsme závodili každý rok. V téhle řadě bychom chtěli pokračovat!”

ePrix Monaka na Grad Prix trati

V monackém knížectví by se měly vozy formule E poprvé prohánět na plné délce trati, kterou fanoušci znají z velkých cen formule 1. V roce 2019 si závodníci stěžovali především na to, že původní specifikace okruhu je příliš krátká a úzká, kvůli čemuž měli velmi málo možností k předjíždění.

“Rozhodně to nebude krátká verze trati, nýbrž dlouhá verze,” ujišťuje Riegle, jehož slova cituje portál e-formel.de. “Sice ještě nemůžeme sdělit žádné finální rozhodnutí, protože se na tom podílí více stran, ale s ACM (Automobile Club de Monaco) a FIA společně pracujeme na tom, abychom mohli využít celou dráhu. Z pohledu formule E a nejspíše i všech jezdců a týmů doufáme, že to bude celá specifikace. Snad k tomu budeme moci brzy říci více.”

Pokud bude změna schválena, pak bude trať téměř dvojnásobně delší. Namísto 1765 km by byla dlouhá 3,337 km.