Vandoorne jel v Brazílii první, soupeřům tím pomohl k pódiu

Stoffel Vandoorne získal své první pole position pro DS Penske poté, co v kvalifikačních duelech porazil Antonia Felixe da Costu a vedl v prvních fázích závodu, než se v cíli propadl na šesté místo.

Jedinečná povaha brazilského okruhu, který zahrnoval dlouhé rovinky, které se ve Formuli E běžně nepoužívaly, znamenal, že jezdci se zdráhali vést, aby ušetřili energii.

Navzdory pokusům nechat konkurenty jít do vedení, pronásledující balík většinou zůstal za Vandoornem v úvodní třetině závodu, což ho stálo energii.

Belgičan, který skončil šestý, když Mitch Evans vybojoval vítězství pro Jaguar, věří, že jeho snaha zpomalit, aby ostatní jezdili před sebou, začala být na pokraji nebezpečnosti, taková byla nevýhoda vedení.

„Snažil jsem se je nechat jet, všude jsem brzdil šíleně brzy. Proto bylo vidět někdy až zvláštní předjíždění. Je to jen proto, že všichni brzdili.

Nemohu auto zastavit na trati, pořád je to závod. Je to jen trest za to, že jste vepředu a prorážíte vzduch. Bylo několik případů, kdy to v první zatáčce bylo docela nebezpečné, protože jsem brzdil tak brzy a Antonio jel tak nějak vedle, Mitch byl také u mě.

Myslím, že v jednu chvíli jsme byli v první zatáčce skoro čtyři, protože se každý snažil nevést závod. V některých bodech to začalo být trochu nebezpečné.”

Da Costa, který startoval po boku Vandoorna v první řadě a zastínil ho v raných fázích, klesl po chybě v zatáčce 1 a skončil čtvrtý.

Pilot Porsche se domnívá, že rozsáhlé používání setrvačnosti pravděpodobně zašlo příliš daleko, přičemž nové vozy Gen3 jsou již pro slipstreaming vhodnější než jeho předchůdce.

„Myslím, že Stoffel odvedl skvělý závod s tím, kolik kol vedl, a protože byl čističem vzduchu pro nás všechny. Nejsem si jistý, jestli se mi to líbí.

Myslím si, že je to skvělé, ale tohle auto to každopádně opravdu vyžaduje a tohle toho dělá příliš mnoho, takže si myslím, že to, co máme v ostatních víkendech a závodech, je do jisté míry v pořádku, ale tady je toho trochu moc.”