Vedení Formule E uvažuje o znovuzavedení pitstopů

Nejenže vozy třetí generace by měly být rychlejší a lehčí, ale také se uvažuje o znovuzavedení zastávek v boxech. Ovšem na rozdíl od pitstopů, které piloti absolvovali do konce loňské sezony, během nichž “přeskakovali” z jednoho auta do druhého, by měly vozy Gen3 disponovat rychlonabíjením.

“Zastávky v boxech budou jen kvůli tomu, aby se dobila baterie,” vysvětluje spoluzakladatel Formule E Alberto Longo, jehož slova cituje německý portál Motorsport-Total.com.

Délka pitstopu by měla být půl minuty, přičemž bude baterie dobita o 10 kilowatt, díky čemuž se prodlouží závod o čtyři až pět kol.

Nicméně další novinky, které by s monoposty Gen3 měly přijít, Španěl prozradit nemůže. “Musíme se vyhnout předvídatelným závodům,” zdůrazňuje. Momentálně se o atraktivitu závodů stará především útočný mód. “Tvrdě jsme pracovali na tom, abychom neznali vítěze už před startem závodu.”

Lehčí, rychlejší a menší: To budou vozy Gen3

Z technického hlediska by měl být vůz třetí generace obrovským krokem kupředu, jak co do výkonu, tak i do rychlosti. K tomu by mělo dopomoci především zmenšení a zlehčení. Předpokládá se, že by auto mohlo jezdit přes 300 km/h, zatímco aktuálně vozy dosahují rychlosti okolo 230 km/h.

Nicméně závody Formule E se konají v centru měst, přičemž se tratě skládají z velkého množství pravoúhlých zatáček a pomalých pasáží, což “způsobuje, že je naše rychlost téměř k ničemu”, uvědomuje si Longo.

Monoposty s pohonem všech čtyř kol?

Rovněž se jednalo o tom, že by měly monoposty pohon všech čtyř kol. Ovšem od tohoto nápadu se ustoupilo, neboť chce vedení šampionátu udržet náklady v únosných mezích. To samé se týká také vývoje baterií. “Pro nás je důležité, že udržíme šampionát pro všechny týmy otevřený. Kdybychom začali týmům povolovat vrážet velké investice do vývoje baterie, potom by byl rozdíl mezi bohatými a chudými týmy větší. A pak by utrpěla konkurenceschopnost,” uvedl Longo.

Napsat komentář