Volkswagen Commercial Vehicles, samostatná značka VW zodpovědná za vývoj a prodej lehkých užitkových vozidel, a Argo AI, společnost zabývající se technologiemi autonomního řízení, představila první verzi ID Buzz AD (Autonomous Driving).
Obě společnosti sdílely plány na testování a komerční škálování společně vyvinuté, plně elektrické samořiditelné dodávky v průběhu příštích čtyř let na noční akci VW před akcí IAA Mobility Event 2021 v Mnichově. Testování prototypu, jednoho z prvních pěti plánovaných testovacích vozidel, již začalo a bude pokračovat ve vývojovém centru Arga v Neufahrnu u Mnichova a také v devítihektarovém uzavřeném kurzu Argo poblíž letiště v Mnichově, který testuje různé dopravní situace jedinečné pro evropské jízdní podmínky a testovací dráha Arga ve Spojených státech.
„Na základě našich pěti let vývoje a zkušeností z našich operací ve velkých a složitých amerických městech jsme nadšeni, že brzy začneme s testováním v ulicích Mnichova v rámci přípravy na spuštění služby samořízeného komerčního spolujízdy s MOIA,” řekl Bryan Salesky, zakladatel a generální ředitel Argo AI, v prohlášení.
V roce 2025 MOIA, dceřiná společnost koncernu VW Group, která spolupracuje s městy a místními poskytovateli veřejné dopravy na řešeních pro mobilitu, komerčně uvede ID Buzz v Hamburku jako součást systému řízení s vlastním pohonem. Služba ride-pool je navržena tak, aby využila sílu autonomních systémů a zmírnila dopravní zácpy ve městě.
Společnost Volkswagen Užitkové vozy, která vyvinula samostatnou obchodní jednotku věnovanou autonomnímu řízení a získala podíl ve společnosti Argo AI, při této příležitosti předvedla, jak může spolujízda prostřednictvím systému s vlastním řízením pomoci při řízení dopravních toků.
„Systém rozpoznávání prostředí se šesti lidary, jedenácti radary a čtrnácti kamerami, rozmístěnými po celém vozidle, dokáže ze svého sedadla zachytit mnohem více, než dokáže jakýkoli lidský řidič,” řekl Christian Senger, vedoucí autonomní jízdy ve společnosti Volkswagen Commercial Vehicles.