Volkswagen chce v Číně zdvojnásobit prodeje elektrických vozidel

Volkswagen uzavřel rok 2021 s výrazným 14,8% meziročním poklesem prodeje aut v Číně a Hong Kongu. Také koncern Volkswagen zaznamenal podobný celosvětový pokles o 14,1 % na 3,3 milionu vozů, což ukazuje, jak náročný byl minulý rok.

Ale ne všechno bylo v červených číslech. Podle posledních údajů se prodej plug-in elektromobilů Volkswagenu – prodej New Energy Vehicle (NEV) – loni v Číně více než zdvojnásobil na téměř 119 000 (meziroční nárůst o 128 %).

Z toho 70 625 (nebo téměř 60 % všech plug-inů) připadá na ID. rodinu.

Volkswagen nebyl schopen dosáhnout svého cíle 80 000–100 000 ID. prodeje v roce 2021 v Číně, částečně kvůli nedostatku čipů v celém odvětví.

„Od října začal celoodvětvový problém s čipem také ovlivňovat naše ID. rodinu, ale jak se situace postupně zlepšuje, očekáváme další solidní nárůsty ID. prodeje během roku 2022, zejména s funkcemi OTA, které budou online později v tomto roce,” řekl Dr. Stephan Wőllenstein, generální ředitel společnosti Volkswagen Brand China.

Podle Wőllensteina (prostřednictvím agentury Reuters) chce Volkswagen v roce 2022 zdvojnásobit prodej elektromobilů.

Znamená to, že tržby by letos měly přesáhnout 140 000 nebo v průměru přes 11 600 měsíčně. No, nový cíl se zdá být dosažitelný, možná až příliš konzervativní, jen aby se ujistil, že nebude chybět.

„Čínský šéf Volkswagenu Stephan Wollenstein na brífinku v Pekingu řekl, že automobilka by stále ráda zdvojnásobila svůj původní plán, ale tento cíl “není aktuálně zajištěn dodávkami polovodičů, které v současnosti vidíme.”

Dodal však, že je “celkem pozitivní, že uvidíme zdvojnásobení skutečných prodejů.” Celkovým cílem Volkswagenu je v roce 2022 zvýšit prodej o půl milionu vozů nebo o 15 %.