Jak výroba ID.Buzz, tak ID.Buzz Cargo začala začátkem tohoto měsíce ve vlajkovém závodě Volkswagen v německém Hannoveru, automobilka zveřejnila zajímavá výrobní čísla.
V průběhu letošního roku společnost plánuje zvýšit denní produkci továrny z 810 vozidel na celkových 900 (ID. Buzz, ID. Buzz Cargo, Multivan a T6.1 dohromady) s cílem vyrobit celkem kolem 15 000 ID. Buzz modely v roce 2022. V budoucnu se v hlavním závodě VWCV plánuje výroba až 130 000 kusů ročně.
„Jak vyvíjíme naše portfolio, po roce 2023 budeme vyrábět až 130 000 kusů ID. Buzz a ID. Buzz Cargo v našem závodě v Hannoveru,” řekl Josef Baumert, člen představenstva značky VWCV pro výrobu a logistiku.
Zdá se, že toto číslo odpovídá dřívějším odhadům ročních prodejů od vedení Volkswagenu. Ještě v březnu Ralf Brandstätter, šéf značky Volkswagen Passenger Cars, řekl, že automobilka chce prodávat kolem 120 000 kusů ročně po celém světě. Není jasné, zda měl na mysli ID. Pouze Buzz nebo ID. Buzz a ID. Buzz Cargo dohromady.
Se začátkem ID. Sériová výroba Buzz, závod VWCV v Hannoveru je nyní třetím německým výrobním závodem vozidel ID. rodina, po Zwickau a Drážďanech.
VW říká, že přibližně 4000 zaměstnanců v továrně v Hannoveru vyškolených k výrobě ID. Buzz a zároveň montuje dodávky Multivan a T6.1 – všechna tři vozidla založená na třech různých platformách se částečně vyrábějí na stejné lince. Pro stavbu těla ID. Buzz, automobilka poznamenává, že zvýšila stupeň automatizace o 15 % ve srovnání s T6.1 a dosáhla 92 %.
Volkswagen také odhaluje, kde jsou komponenty pro ID. Buzz pochází z. Celá přední a zadní náprava ID. Buzz a ID. Buzz Cargo pochází z nedalekého závodu Volkswagen Group Components v Barsinghausenu, který také dodává skříně motorů pro platformu MEB.
Bateriový systém MEB pro ID. Buzz v současné době pochází ze závodu v Braunschweigu, ale bude se montovat v hannoverském závodě Barsinghausen od roku 2024.
První dodávky ID. Buzz a ID. Vozidla Buzz Cargo zákazníkům v Evropě proběhne letos na podzim.