Volkswagen i Ford se učí elektromobilitu podle Tesly

VW i Ford veřejně řekly, že se učí od Tesly a Elona Muska, a budoucí plány VW tato tvrzení potvrzují.

Volkswagen si dával pozor, aby o svém projektu Trinty neprozradil příliš mnoho, i když měl rozhodně jasno o tom, jaké velké kroky bude muset udělat, aby se mohl stát globálním lídrem v odvětví EV. Nyní je stále jasnější, že tyto plány mohou zahrnovat výrobní procesy podobné Tesle, včetně potenciálního mega-castingu a zrychlené automatizace.

Před nedávnými zprávami, o nichž informovaly agentury Reuters a Teslarati, VW již sdílel, že plánuje velké množství připravovaných elektromobilů a SUV, přičemž ústředním bodem jeho přechodu je „Projekt Trinity“, který se neočekává dříve, než v roce 2026. Automobilová skupina ujišťuje, že projekt přinese pozoruhodné inovace v oblasti dojezdu, rychlosti nabíjení, digitalizace a případné autonomní technologie 4. úrovně.

V tiskových zprávách o projektu Trinity VW zdůrazňuje tři hlavní součásti projektu, které zahrnují novou elektrickou platformu s nejmodernějším softwarem, zjednodušenou celkovou strukturu dodávek a udržitelné a inteligentně propojené výrobní postupy.

Tesla zůstává globálním lídrem mezi výrobci elektromobilů a americká značka EV nyní otevřela továrnu v Německu. Příští týden plánuje otevřít svou novou továrnu v Texasu. Zatímco společnost již nějakou dobu vyrábí vozidla Model 3 a Model Y v relativně nové a inovativní továrně v Číně, většina jejích vozidel po léta vycházela z její hlavní továrny ve Fremontu, což je starší zařízení, které Tesla získala.

Elon Musk slíbil, že nové továrny Tesly v Německu a Texasu budou na další úrovni, a z toho, co bylo dosud odhaleno, by bylo těžké proti tomuto tvrzení argumentovat. Dokud však Tesla úspěšně nezvýší výrobu v nových továrnách, zůstanou otázky.

V každém případě, uprostřed růstu a inovací společnosti Tesla, je Volkwagen jednou z mála společností, které plánují v budoucnu převýšit Teslu. Ford a General Motors také berou na mušku. Zatímco Volvo netvrdilo, že má v plánu bojovat proti Tesle, teprve nedávno bylo odhaleno, že společnost může také plánovat použití speciálních odlévacích strojů k urychlení výroby elektrických vozidel.

I když je VW jedním z nejúspěšnějších výrobců elektromobilů na světě, dosud neprovedl žádné výrazné inovace, které by urychlily výrobu. Již nyní však zlepšuje rychlost výroby rychlostí asi 5 % ročně, alespoň na základě informací od vedoucích pracovníků, které odhalila agentura Reuters.

Podle Teslarati trvá Tesle výroba Modelu Y v nové továrně v Berlíně asi 10 hodin. Výroba Volkwagen ID.3 přitom trvá asi třikrát déle. Generální ředitel VW Group Herbert Diess na to v nedávné minulosti upozornil vedoucí pracovníky a zaměstnance společnosti a zašel tak daleko, že přivedl Elona Muska před kameru, aby si promluvil se svým týmem.

Očekává se, že nadcházející továrna na elektromobily Volkswagen Trinity, kterou plánuje otevřít v roce 2026, výrazně urychlí proces výroby elektromobilů automobilky. Reuters píše, že nedílnou součástí úspěchu projektu bude použití tlakových odlévacích strojů a celkové zvýšení automatizace továren.

„Náš cíl je jasný: chceme nastavit standard naší produkce. Pokud se dostaneme na deset hodin, dosáhli jsme něčeho velkého,” říká šéf výroby VW Christian Vollmer.