Volkswagen je oddaný elektrickým sporťákům, roadster nechystá

Volkswagen má dva nové šéfy; CEO značky Thomas Schafer a prezident a generální ředitel VW of America Pablo Di Si oba vstoupili do společnosti začátkem roku 2022. Oba manažeři se zúčastnili autosalonu v Los Angeles, aby diskutovali o budoucnosti německé značky, a dokonce otevřeli možnost přidat do řady EV něco vzrušujícího.

Jedním vozidlem, o kterém se už nějakou dobu šušká, je elektrický sportovní vůz ID. I když stále nemáme všechny podrobnosti o tom, co VW plánuje pro výkonná vozidla poháněná bateriemi, oba šéfové vrhli více světla do projektu při rozhovoru u kulatého stolu během autosalonu.

„Pro nostalgii musíme přivézt zpět sportovní auto, pravděpodobně elektrické.” řekl skupině Pablo Di Si. „Je to součást diskuse o portfoliu, kterou vedeme.”

Aktuálně nejvýkonnějším ID produktem, který VW prodává, je ID.4 GTX, který poskytuje 295 koní (220 kilowattů) z 82,0 kilowatthodinové baterie a na 60 se dostane za přibližně 3,9 sekundy. Kromě toho mohou kupující stále získat plynem poháněné horké hatchbacky, jako je Golf GTI a Golf R, které poskytují výkon 241 k (180 kW) a 315 k (235 kW).

Ale zatímco zvěsti z roku 2020 naznačovaly slinkový sportovní vůz nebo droptop podobný konceptu BlueSport z roku 2009, generální ředitel Thomas Schafer naznačuje, že tento elektrický „sporťák“ bude více v souladu s jeho ikonickými hatchbacky s plynovým pohonem.

„Nebude to sportovní auto jako Porsche nebo roadster nebo tak něco,” řekl Schafer. „Hovoříme spíše v tradici Golfu GTI.”

„Máme ikonické značky, Golf a GTI. Bylo by bláznivé nechat je zemřít a vyklouznout pryč. Budeme se držet logiky ID, ale ikonické modely ponesou jméno.”

Volkswagen se již zavázal, že do roku 2030 bude svou podznačku R performance plně elektrickou, přičemž se zvažuje několik modelů s elektrickým výkonem. Ti dva však neuvedli časový plán, kdy by se první elektrický sportovní vůz mohl dostat na trh.