Volkswagen opět láká na nové ID.Aero

Volkswagen zveřejnil nové designové skici ID. Aero, jeho první celosvětový plně elektrický sedan, který bude poprvé uveden na trh v Číně a později bude dostupný v Severní Americe a Evropě.

Premiéra modelu byla původně naplánována na konec dubna v Číně, ale vzhledem k tomu, že autosalon v Pekingu byl odložen, digitální odhalení předprodukčního koncepčního vozu se uskuteční 27. června ve 14:00 SELČ.

Volkswagen ID. Aero, interně také označované jako Aero B, představuje první celosvětový sériově vyráběný sedan značky s čistě elektrickým pohonem, od kterého se očekává, že pomůže VW urychlit jeho elektrickou ofenzívu v rámci strategie Accelerate. Jeden z náčrtů přední části jsme již viděli během výroční tiskové konference koncernu Volkswagen 15. března a nyní se také podíváme na boční profil vozidla a zadní část.

Jak jeho název napovídá, Volkswagen ID. Aero se jeví jako vysoce aerodynamické vozidlo s plynulým a ostrým vnějším designem s nízkou přední kapotou a svažující se linií střechy ve stylu kupé. Automobilka říká, že aerodynamická příď a střecha předprodukční studie pomáhají snížit spotřebu energie a zvýšit dojezd. Zadní část vypadá na ID docela konvenčně. vozidlo s horizontálními zadními LED světly spojenými světelnou lištou.

Čtyřdveřový sedan slibuje velkorysý vnitřní prostor, což by mělo platit, protože bude konkurovat velkoobjemovému segmentu vyšší střední třídy.

Stejně jako u všech stávajících modelů z ID. rodina, ID. Aero je založeno na Volkswagen Modular Electric Drive Matrix (MEB). Ještě v březnu řekl šéf značky VW Ralf Brandstätter, že plně elektrický koncept sedanu nabízí dojezd 700 kilometrů. To je vše, co v tuto chvíli víme, ale jsme si docela jisti, že VW nabídne další podrobnosti během debutu příští týden.

Očekávejte výběr pohonných jednotek s pohonem zadních kol a všech kol s výkonným modelem s odznakem GTX – společnost VW nedávno potvrdila, že všechna ID. modely dostanou varianty GTX – pro použití nejvýkonnějšího dvoumotorového nastavení. Když už jsme u toho ID. Aero GTX, bývalý šéf výzkumu a vývoje VW Frank Welsch v roce 2020 uvedl, že zrychlí z 0 na 100 km/h za přibližně 5,6 sekundy.

Produkční verze ID. Aero, které bude sloužit jako elektrický ekvivalent Passatu se spalovacím motorem, by se mělo v Číně začít prodávat v druhé polovině roku 2023, přičemž odpovídající model pro severoamerický a evropský trh bude představen v roce 2023.

Zatímco čínský model se bude vyrábět lokálně, Volkswagen ID. Aero pro Evropu a Severní Ameriku se bude vyrábět v závodě automobilky v Emdenu, který nedávno začal vyrábět elektrické SUV ID.4.