ID. XTREME od Volkswagenu znamená maximální emoce a touhu po dobrodružství. Koncept vozidla vytvořil tým Andrease Reckewertha (vedoucího MEB celkového vozidla) v oddělení vývoje Volkswagen.
„Modulární matice elektrického pohonu (MEB) má obrovský technický potenciál,“ říká Silke Bagschik, vedoucí produktové řady MEB.
„Pro mnoho našich zákazníků jsou vozidla mnohem více než jen dopravní prostředek. S ID. XTREME, pozvedáme elektrickou mobilitu od VW na novou výkonnostní úroveň. Výsledkem projektu je unikátní terénní vozidlo, které zaujme svým robustním vzhledem a mimořádným výkonem. Vysoce výkonný pohon zadní nápravy a softwarové úpravy v řídicí jednotce zvyšují systémový výkon koncepčního vozu o 65 kW na 285 kW ve srovnání s ID.4 GTX – jinými slovy asi o 30 procent.
ID. XTREME vyrábí nadšenci ve Volkswagenu pro ID. nadšenci zde v Locarnu. Jsme opravdu dychtiví zjistit, jak na vozidlo reagují příznivci elektromobility. Na základě zpětné vazby od naší komunity se rozhodneme, jak s projektem pokračovat,“ dodává Silke Bagschik.
Exteriér VW ID. XTREME také ukazuje, že vozidlo je připraveno na každé dobrodružství v terénu. Zvýšený rallyový podvozek, 18palcová terénní kola, upravený nárazový člen s přídavným předním nárazníkem a o 50 mm širší blatníky vyrobené 3D tiskem dohromady dodávají konceptu autentický off-roadový vzhled. Střešní nosič s přídavnými LED světly a zcela uzavřený hliníkový spodek také vybaví plně elektrické vozidlo s pohonem všech kol na výlety mimo zpevněné cesty.
Akusticky také ID. XTREME nabízí něco speciálního: jízdní zvuk byl vyvinut ve spolupráci s Volkswagen Design speciálně pro koncepční vozidlo a je vyveden ven přes generátor zvuku v podběhu kola. V interiéru zaujme koncepční vůz různými prvky, včetně četných aplikací Alcantara, přepracovaných sedadel a prvků v akcentní oranžové barvě. A je samozřejmé, že ID. XTREME je udržitelný: jako základ pro koncepční vozidlo bylo vzato již nepotřebné testovací vozidlo z vývoje výroby a použitá 82 kWh baterie.