Volkswagen si dal cíl: Do roku 2050 být uhlíkově neutrální

Na první konferenci “Way to Zero”, Volkswagen uvedl podrobnosti o svých plánech dekarbonizace společnosti a jejích produktů. Společnost hodlá být čistě uhlíkově neutrální nejpozději do roku 2050. Novým prozatímním milníkem je cílené 40% snížení emisí CO2 na vozidlo v Evropě do roku 2030, což výrazně překoná 30% cíl skupiny. Ve výsledku by průměrný Volkswagen vypustil přibližně o 17 tun méně oxidu uhličitého. Kromě urychlení přechodu na elektronickou mobilitu má být výroba (včetně dodavatelského řetězce) a provoz elektromobilů změněna na uhlíkově neutrální. K tomu se přidává systematická recyklace vysokonapěťových baterií ze starých elektrických vozidel.

„Volkswagen znamená udržitelnou elektronickou mobilitu pro všechny. Vydali jsme se na ‚Way To Zero ‘a důsledně stavíme životní prostředí do centra všech našich aktivit,“ řekl Ralf Brandstätter, generální ředitel společnosti Volkswagen.

“Naše velká elektrická ofenzíva byla jen začátek. K dekarbonizaci přistupujeme postupně: od výroby přes životnost až po recyklaci. A jsme první výrobce automobilů, který podporuje expanzi obnovitelných energií v průmyslovém měřítku.“

Klíčovým faktorem při dosahování uhlíkově neutrální e-mobility je schopnost důsledně nabíjet vozidla elektřinou vyrobenou výhradně z obnovitelných zdrojů. To samo o sobě by snížilo emise CO2 téměř o polovinu ve srovnání se standardní skladbou elektřiny v EU.

Již dnes nabízí Volkswagen svým zákazníkům zelenou elektřinu pro nabíjení doma (Volkswagen Naturstrom) a na cestách (např. Na nabíjecích stanicích IONITY). Společnost nyní jde o krok dále. Volkswagen je prvním výrobcem automobilů, který přímo podporuje expanzi obnovitelné energie ve velkém měřítku. Výsledkem je, že do roku 2025 mají být v několika regionech Evropy postaveny nové větrné farmy a solární elektrárny. Smlouvy na první projekty již byly podepsány s energetickou společností RWE.

V Německu podporuje Volkswagen výstavbu solární elektrárny s celkovou kapacitou 170 milionů kilowatthodin každý rok. Přidružený závod bude dokončen v Tramm-Göthenu na severovýchodě Německa do konce roku 2021 a bude postaven bez jakýchkoli státních dotací. Zahrnuje přibližně 420 000 solárních modulů a je největším nezávislým solárním projektem v Německu. Předpokládá se, že všechny projekty společně vygenerují do roku 2025 přibližně sedm terawatthodin další zelené elektřiny. Množství elektřiny z obnovitelných zdrojů vstupující do sítě bude růst souběžně s počtem ID. vozidla.