Volkswagen udělal další revoluční krok směrem k udržitelnosti

Volkswagen je prvním velkosériovým výrobcem, který svým zákazníkům nabízí univerzální a bezproblémový ekosystém pro nabíjení jejich elektrických modelů. Služba s názvem We Charge bude krok za krokem vylepšována, aby nabízela vyšší výkon, pohodlí a udržitelnost – s novými nabíjecími řešeními pro domácí a mobilní nabíjení, novými funkcemi v ID. modelů a brzy i s technologií obousměrného nabíjení.

„Všeobecné vylepšení nabíjecí infrastruktury je rozhodující pro urychlení náběhu kampaně na elektrickou mobilitu. Nabíjení musí být jednodušší a snadněji integrovatelné do každodenních činností,“ vysvětluje Silke Bagschik, vedoucí marketingu a prodeje produktové řady e-Mobility ve Volkswagenu.

Koncern Volkswagen vytváří důležité předpoklady pro úspěch elektrické ofenzivy značky.

„Naším cílem je zajistit, aby elektromobil mohl být primárním vozem zákazníka – bez jakýchkoli kompromisů. Proto budujeme kompletní ekosystém nabíjení s řešeními dobíjení v domácnostech a rychlým rozšiřováním infrastruktury rychlého nabíjení potřebné pro mobilní nabíjení, stejně jako kompetentním poradenstvím, komplexními tarify nabíjení a správnými řešeními vozového parku pro firemní zákazníky, “ říká Elke Temme, vedoucí obchodní oblasti nabíjení a energie ve Volkswagen Group Components a generální ředitel společnosti Elli.

„Máme také jasný strategický cíl. Chceme umožnit, aby se baterie v našich elektrických vozidlech využívaly na energetickém trhu jako flexibilní mobilní úložiště energie. Takové možnosti skladování energie jsou zásadní pro zvýšení podílu obnovitelných energií. Navíc to může zákazníkům také výrazně zlevnit nabíjení a ti pak budou moci dodávat vlastní energii do veřejné sítě.“

Elektricky poháněné modely Volkswagen již lze pohodlně nabíjet doma v garáži – pomocí ID. Nabíječka například domácí nabíjecí stanice od koncernové značky Elli. Zákazníci si zde mohou vybrat mezi základní verzí a dvěma plně síťovými variantami, které mohou ovládat pomocí We Connect ID. Aplikace na jejich smartphonu. V Německu značka Volkswagen také nabízí vhodnou smlouvu na dodávku elektřiny s „Volkswagen Naturstrom“, aby byla zaručena plně certifikovaná zelená elektřina z obnovitelných energií.

Mobilní nabíjení – v budoucnu také s Plug & Charge. S nabíjecí kartou We Charge mají zákazníci We Charge již přístup k jedné z největších dobíjecích sítí v Evropě. Již nyní je připojeno přes 270 000 veřejných dobíjecích bodů – ve městech i na dálkových trasách. A toto číslo se neustále zvyšuje. Do roku 2025 nainstaluje koncern Volkswagen také v Evropě zhruba 18 000 rychlonabíjecích stanic – společně s výkonnými partnery. Ty doplní přibližně 35 000 dobíjecích míst, která budou zřízena u maloobchodních partnerů – z nichž mnohé budou veřejně přístupné.

V roce 2022 Ibudou modely ID. vybaveny novou funkcí, která nahradí dosavadní proces ověřování nabíjecí karty, aby bylo nabíjení na rychlonabíjecích stanicích ještě jednodušší. Zde bude mezi vozem a nabíjecí stanicí zahájena šifrovaná a bezpečná komunikace v souladu s normou ISO 15118, jakmile zákazník zapojí nabíjecí kabel. Tento proces ověření trvá jen několik sekund, než se spustí nabíjení. Vyúčtování pak funguje obvyklým způsobem prostřednictvím smlouvy We Charge. V roce 2022 bude Plug & Charge možné v sítích Ionity, Aral, bp, Enel, EON a také Iberdrola a eviny. Probíhají jednání s dalšími významnými partnery.

Další úroveň: inteligentní nabíjení a obousměrné nabíjení. Home Energy Management System (HEMS) je předpokladem pro inteligentní nabíjení doma. Tento systém rozpoznává všechny požadavky spotřebitelů, aby mohl inteligentně rozložit a řídit jejich napájení. Hlavní výhodou toho je, že majitelům fotovoltaických systémů ještě více usnadňuje nabíjení pomocí vlastní solární energie.

A co víc, chytré tarify a algoritmy za elektřinu již umožňují nabíjet auto v okamžiku, kdy je k dispozici velké množství obnovitelné energie. To například znamená, že větrné turbíny nebude nutné odstavovat, protože je nikdo nepoužívá. Jen v roce 2019 zůstalo v Německu nevyužito 6 500 gigawatthodin obnovitelné energie – dost na to, aby pohánělo 2,7 milionu elektromobilů za rok.

Cílem je kompletní elektrifikace nového vozového parku. Do roku 2030 se plánuje, že minimálně 70 procent prodejů Volkswagenu v Evropě bude pocházet z plně elektrických vozů, což odpovídá výrazně více než jednomu milionu vozů. V Severní Americe a Číně je cílem, aby elektromobily tvořily alespoň 50 procent jednotkových prodejů. K dosažení těchto cílů uvede Volkswagen každý rok na trh minimálně jeden elektromobil.