Volkswagen zahájil v Německu sériovou výrobu ID.5

Volkswagen oznámil oficiální zahájení sériové výroby modelu Volkswagen ID.5 (a jeho verze ID.5 GTX s pohonem všech kol) v německém Zwickau v západním Sasku.

Spuštění výroby ID.5 trvalo déle, než se očekávalo, protože pilotní výroba byla zahájena téměř před rokem – v polovině února 2021. Jak jsme pochopili, příčina souvisí s omezeními dodávek, která přinutila VW na čas závod zastavit.

ID.5 se připojuje k několika dalším modelům založeným na MEB vyráběných v závodě:

Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.4 (a ID.4 GTX)
Volkswagen ID.5 (a ID.5 GTX) – kupé verze ID.4
Audi Q4 e-tron – bratranec ID.4
Audi Q4 Sportback e-tron – kupé verze Audi Q4 e-tron
Cupra Born (od září 2021) – sestřenice ID.3


To znamená dokončení transformace závodu Volkswagen ve Zwickau, který je považován za první velkovýrobu jakéhokoli velkovýrobce na světě, který přešel veškerou výrobu od vozidel se spalovacím motorem na elektrická vozidla.

Přechod ze 100 % ICE na 100 % BEV (šest modelů) trval asi 26 měsíců. Potenciální výrobní kapacita šesti modelů je 330 000 ročně. Od roku 2018 bylo na přeměnu závodu vynaloženo přibližně 1,2 miliardy EUR.

Podle tiskové zprávy společnost v roce 2021 vyrobila zhruba 180 000 kusů ve Zwickau a v mnohem menší Transparent Factory (ID.3) v Drážďanech (Gläserne Manufaktur Dresden). Cílem pro rok 2022 je samozřejmě zvýšení produkce.

V roce 2022 zahájí Volkswagen výrobu elektromobilů (na bázi MEB) v dalších třech závodech:

Emden, Německo: Volkswagen ID.4 (zcela nový model, který bude následovat v roce 2023)
Hannover, Německo: Volkswagen ID. Buzz (vyrobí několik modelů, i když ne Porsche)
Chattanooga, USA: Volkswagen ID.4 (aktuálně v předprodukci)

Podle výrobce se očekává, že celková celosvětová kapacita výroby čistě elektrických vozů Volkswagen (značky) dosáhne 1,2 milionu, včetně Evropy, USA a Číny.