Všechny závody zrušeny. Jaké jsou možnosti pro dokončení sezony?

Podle posledních informací byly minulý týden zrušeny také podniky v New Yorku a Londýně. Pro vyhlášení vítěze sezony se však musejí odjet ještě minimálně dva závody. Existuje několik alternativ, jak ročník zachránit.

Místo, na kterém se měla v Brooklynu konat eprix, je nyní využívané pro pacienty nakažené novým typem koronaviru. Rovněž z londýnského výstavního a konferenčního centra ExCeL vznikla erární nemocnice. Zatímco nad závody v San-je, Římě, Paříži, Jakartě a Berlíně visí otazník, neboť byly přesunuté na neblíže specifikované datum.

Vedení šampionátu momentálně hledá řešení pro restart sezony. Podle pravidel formule E se musí odjet šest závodů, aby mohl být některý z jezdců korunován šampionem. Ovšem doposud se odehrála pouze čtyři klání, a to dvojzávod v Ad Diriyahu, Santiagu, Mexiku a Marrákeši. Je tedy možné, že se v následujících měsících budou konat ještě čtyři závody v rámci dvou nebo tří eventů, které se musí odjet do konce září. Aby mohla v prosinci začít následující sezona 2020/2021.

Městské okruhy nahradí permanentní tratě

Podle slov zakladatele Formule E Alejandra Agaga a šéfa šampionátu Jamieho Reigleho by se tyto tři eventy měly odehrát v Německu, jižní Korei a Velké Británii. Nicméně nic není jisté kvůli současným restrikcím jednotlivých zemí proti šíření COVID-19. Agag po agenturu Reuters uvedl, že pro organizaci závodu je třeba mezi 900 – 950 osobami, což znamená, že s největší pravděpodobností by se závodilo za zavřenými dveřmi, a to na stálých okruzích, nikoliv ve městech.

“Zdraví lidí a obyvatel měst musí být na prvním místě. Dokud nebude bezpečné ve městech závodit, tak tam závodit také nebudeme. Formule E je vytvořena pro města. Ale každý musí pochopit, že ze zdravotních důvodů musíme udělat výjimku,” uvedl Agag pro portál Motorsport-Total.com. “V nejlepším případě to bude trvat dva měsíce, ale také to může být šest měsíců, nebo jeden, dva, tři roky. Podle mě to v nejhorším případě nebude trvat déle.Jednoho dne se nakazí všichni a všichni budou imunní.”

Španěl dále v rozhovoru s kolegy z portálu e-formel.de potvrdil, že jednají s mnoha okruhy, například s vedením tratě v portugalském Portimao. Potenciálním kandidátem je také Valencie, kde je momentálně uloženo všechno vybavení a vozy formule E. Ve Velké Británii se jedná o okruhy v Silverstone, Brands Hatch a Doningtonu.

Závodit by se však mohlo také v Berlíně na bývalém letišti Tempelhof, které je dobře izolované. Ale kvůli tamnímu nařízení by se jednalo o tzv “závod duchů”, neboť do 24. října se nesmí konat velké sportovní akce za účasti diváků. Rovněž do 15. května platí zákaz vstupu do země v případě, pokud se nejedná o něco důležitého.

Společné závody Formule E a DTM?

Dalším alternativním scénářem pro záchranu sezony je kombinace dvou šampionátů. Na jedné trati by se tak mohly potkat vozy DTM a formule E. “Když nebudeme závodit v srpnu a září, pak závody nebudeme dále odsouvat. Aktuální sezonu obětujeme, abychom mohli v prosinci znovu odstartovat,” odhaluje plány Španěl, který nevylučuje ani možnost kooperace s německým mistrovstvím cestovních vozů: “Některé závody bychom mohli odjet společně. Všichni jsme na jedné lodi. Musíme zjistit, jaké máme možnosti.

Zajímavostí je, že vedení seriálu elektrických monopostů už v roce 2015 vyjednávalo o možném konání závodu na Norisringu, na kterém je plánován start letošní sezony DTM, následně by mělo jet na Brands Hatch, jenž je rovněž kandidátem na eprix.

Ve formuli E by se mohli na okruhy vrátit nejdříve 1. července, ale vše záleží na vývoji situace ohledně koronaviru.