Vstup automobilky Ford do formule E je na spadnutí

Americká automobilka Ford usiluje o vstup do formule E, ale jako třináctý tým v poli podle ředitele seriálu Alejandra Agaga nemá šanci. Nejpravděpodobněji se proto jeví spolupráce s týmem Dragon nebo Virgin Racing.


Ford údajně přiživuje diskuze ohledně svého vstupu do šampionátu elektrických formulí. Tuto možnost naznačují i mnohé zdroje z automobilového průmyslu, podle nichž automobilka vyvíjí značné úsilí k dosažení tohoto cíle, přičemž se odvolávají na potenciální ukončení programu Fordu GT ve vytrvalostních závodech v roce 2019.

Údajně dobře informovaný zdroj rovněž uvádí, že Ford spojí síly s některým z existujících netovárních týmů. To vzhledem k požadavku automobilky zapojit se už od páté sezony a striktně vyžadovaným pravidlům šampionátu, které hovoří o maximálním počtu dvanácti týmů na startu každé sezony. V současné době je na listině startujících pouze deset týmů, nicméně už pro příští ročník svůj vstup potvrdil Mercedes a v té nadcházející i Porsche.

Čtěte také: KONSTRUKTÉŘI PROTOTYPŮ LMP1 NAKUPUJÍ VE FORMULI E A STAVÍ PODLE VOZU DRUHÉ GENERACE

„Ve Fordu si uvědomují, že by měli být součástí Formule E před tím, než se jim tyto rentabilní cesty potenciálně uzavřou a budou se bez potíží moci zapojit,“ uvádí onen zdroj, který si přál zůstat v anonymitě.

Spekulace ohledně vstupu Fordu do Formule E posílil i výlet ředitele seriálu Alejandra Agaga do Detroitu, kde má automobilka své sídlo. O budoucích plánech nicméně nechtěl hovořit ani mluvčí společnosti. Krok tímto směrem nicméně dává smysl i v návaznosti na plán uvést do roku 2022 na trh plně elektrický model.

Otázkou tedy je, na koho by se Ford ohledně spolupráce mohl potenciálně obrátit. Při pohledu na současnou startovní listinu zůstávají prakticky už jen Dragon Racing Jaye Penskeho a Virgin Racing miliardáře Richarda Bransona. Favoritem je v tuto chvíli Dragon, který před nedávnem přesunul některé své kapacity do Kalifornie a je s automobilkou mocně spojován.

Le Mans vyměnil za formuli E a rval si za to vlasy. Teď si mezi betonovými zdmi libuje