Wehrlein a Porsche dominovali druhému víkendu Formule E – berou dvě výhry

Pascal Wehrlein dokončil čistou jízdu v Diriyah E-Prix, když se znovu dělil o 1-2 s Jakem Dennisem a ujal se vedení šampionátu Formule E.

Jezdec Porsche znovu předvedl mistrovskou taktickou třídu, aby se dostal do vedení na konci fáze útočného režimu mezi lídry, a pak musel odolat tlaku Dennise, aby získal druhé vítězství v řadě.

Další silný start, tentokrát z pátého místa na startovním roštu, přinesl Wehrleinovi čtvrté místo po úvodní sérii zatáček, protože Sebastien Buemi vyjel z úvodní šikany.

Němec nechal vozy vpředu bojovat mezi sebou v počátečních fázích, protože Mitch Evans na začátku získal vedení od polesitera Jakea Hughese, ale poté se Brit propadl.

S McLareny vpředu Hughes rychle zareagoval na Evanse, což ho posunulo na třetí místo a přivedlo nováčka Brita do spárů Wehrleina.

Ve 12. kole předal Hughese a o kolo později poslal Evanse, protože dobře načasovaný útok Reneho Rasta zajistil trojnásobnému vítězi titulu DTM vedení.

Nyní druhý, Wehrlein se držel pole a trvalo mu tři minuty útočného módu, aby dotáhl Rasta a o kolo později snížil náskok na 0,8 s.

Ale ačkoli Rast ještě bojoval o návrat před Porsche, úspěšný nebyl.

Stejně jako v pátek byl Dennis pobídnut k akci v polovině závodu a předvedl sérii rozhodujících manévrů na Edoarda Mortaru, Hughese a Evanse, aby se opět usadil na druhém místě.

Dennis poté použil svou první aktivaci útočného režimu v délce jedné minuty, aby se pokusil zavřít Wehrleina, ale mezera se snížila po havárii Nica Mullera ve 27. kole.

Pilot stáje ABT narazil do stěny 18. zatáčky, když se pokoušel předjet Olivera Rowlanda. Na trať musel Safety Car.

Při restartu se Dennis pokusil zatlačit na Wehrleina, ale vítěz prvního závodu s ním měl dost na to, aby Dennise přiměl k tříminutovému druhému úderu do útočného režimu.

Jezdec Andretti stáhl ztrátu na jednu sekundu, ale v této etapě se dostal do energetického deficitu ve srovnání s Wehrleinem a v posledních pěti kolech znovu začal ztrácet půdu pod nohama.

Wehrlein prodloužil náskok na dvě sekundy, aby si v posledním kole zajistil dostatečnou rezervu, přestože ředitelství závodu přidalo jedno kolo.

Rast vynaložil ohromující obranné úsilí, aby odepřel Samu Birdovi příležitost naklonovat páteční pódium, a to navzdory Birdově silné energii šetřící jízdu v prostřední části závodu, která z Brita udělala hrozbu.

Když se Bird dostal na třetí místo, na konci 32. kola zvolil svůj poslední útočný režim s Dennisem, ale Rastovi to umožnilo proniknout do první trojky a přinutit jezdce Jaguaru k pohybu v dalším kole.

Zatímco Bird vypadal, že se uvnitř 18. zatáčky posune o pár metrů dál, přepálil to na brzdách a Rast získal pozici.

Jelikož Bird před Safety Carem nepoužil žádný útočný režim, musel se ve 35. kole znovu odpojit, aby zabral svou poslední minutu, což dalo Rastovi v posledních kolech prostor.

Jezdec McLarenu se tak dočkal prvních stupňů vítězů v letošním roce, přičemž pro oranžovou stáj to bylo úplně první pódium.

Sacha Fenestraz získal své první body ve Formuli E – a první v letošním roce pro Nissan – osmý poté, co předjel Mortaru. Maserati MSG se také poprvé dostalo do výsledkové tabulky v sezóně 2022-23.

Výsledky bodované desítky druhého závodu Formule E

Výsledky bodované desítky třetího závodu Formule E