Wehrlein: Našimi auty bychom mohli odtlačit i náklaďák

Monoposty druhé generace jsou robustnější, tudíž při nehodě nedojde ani k moc velkému poškození. Této skutečnosti přizpůsobují jezdci svůj jízdní styl a jezdí o to více agresivněji. V Mexiku si obhájce titulu stěžoval, že “tohle už není motorsport” a jeho týmový kolega André Lotterer po ztrátě vítězství v Hongkongu zase nadával, když byl vytlačen svým soupeřem mimo trať, že to je jako v motokárách.

“Jistým způsobem je to u každého závodníka tak, že se řídí podle toho, jak je auto stabilní,” řekl Maximilian Günther.

U vozů první generace stačil jen drobný “ťukanec” se soupeřem a auto se začalo okamžitě “sypat”. Týkalo se to zejména obutí zadních kol, přičemž to často odnesl ten jezdec, který za nehodu nemohl.

“Dřív to bylo tak, že části odlétávaly lehce, přičemž jsme si říkali: Přece nemůže být možné, že moje pření křídlo odletělo po tak drobném kontaktu,” vzpomíná Daniel Abt, podle kterého je dobře, že auta jsou nyní robustnější. S tím se však neztotožňuje jeho rival z Mahindry Pascal Wehrlein: “S tímhle nosem byste asi mohli odtlačit i náklaďák, kdybyste chtěli.”

Ředitel oddělení FIA pro závodní okruhy Frederic Bertrand přiznal, že se problematikou zabývají, protože jezdci pak ani za sebevětší kontakt nejsou potrestaní. Zároveň však zdůrazňuje, že tímto krokem chtěli předejít, aby na kolize nedoplatili jezdci, kteří ji nezpůsobili. Nicméně připouští, že vyřešením jednoho problému si zadělali na nový problém.

Více nehod kvůli managementu baterie?

V nových pravidlech, která vejdou v platnost v příští sezoně, stojí, že za safety carem nebo pod žlutými vlajkami bude jezdcům za každou ujetou minutu odečtena jedna kilowatthodina.

Novinka pro 6. sezonu: Bod pro nejrychlejšího jezdce v kvalifikační skupině

“Proto bude předjíždění mnohem náročnější – a proto bude i více kontaktů, protože to budou přesto přese všechno zkoušet,” uvědomuje si pilot Nissan e.dams Sebastien Buemi a Abt dodává: “A pokud budete vědět, že šance na to, že se to pokazí, je malá, pak se to bude dít ještě častěji.”

Wehrlein je proti Tec-Pro bariérám

“Nejsem zastáncem Tec-Pro bariér. Jakmile se tam jezdec zasekne, je trať zablokovaná, a pak do něj najede ještě další jezdec,” vysvětluje německý závodník, který by byl pro betonové bariéry.

Přesně do této situace se Wehrlein dostal v Hongkongu, když najel do Felipeho Nasra, jehož Tec-Pro bariéra odrazila zpět na trať. “Byl jsem půl sekundy za ním. Najel do zdi, potom se částečně vrátil zpátky, já do něj najel a pak byla vyvěšená červená vlajka. Myslím si, že existují lepší řešení na ohraničení trati, ve kterých jezdec nezůstane zaseknutý a nezadělá na zácpu.”

Pilot HWA Gary Paffet je opačného názoru: “Tec-Pro bariéry jsou jistým způsobem nutné. Když najedete do zdi, je to opravdu tvrdé, a je jedno v jaké rychlosti.”